Listar Didáctica de las Matemáticas por título
Mostrando ítems 1-20 de 173
-
Artículo
A Banzhaf value for games with fuzzy communication structure: Computing the power of the political groups in the European Parliament
(Elsevier, 2014-11)In 2013, Jiménez-Losada et al. introduced several extensions of the Myerson value for games with fuzzy communication ...
-
Artículo
A case study on how Primary-school in-service teachers conjecture and prove: an approach from the mathematical community.
(Indonesian Mathematical Society, 2021)This paper studies how four primary-school in-service teachers develop the mathematical practices of conjecturing and ...
-
Artículo
A New Tool for the Teaching of Graph Theory: Identification of Commognitive Conflicts
(Teaching Research NYC MODEL, 2022)MATHEMATICS TEACHING RESEARCH JOURNAL 186 SUMMER 2022 Vol 14 no 2 This content is covered by a Creative Commons license, ...
-
Artículo
A study of pre-service primary teachers' discourse when solving didactic-mathematical tasks
(Modestum, 2019)From a commognitive approach, this article focuses on the discourse generated by pre service primary teachers who are ...
-
Artículo
A Symmetric Banzhaf Cooperation Value for Games with a Proximity Relation among the Agents
(MDPI, 2020)A cooperative game represents a situation in which a set of agents form coalitions in order to achieve a common good. To ...
-
Artículo
A theoretical analysis of the validity of the Van Hiele levels of reasoning in graph theory
(2022)The need to develop consistent theoretical frameworks for the teaching and learning of discrete mathematics, specifically ...
-
Artículo
Afrontando la controversia: Discusión sobre la naturaleza de los elementos metodológicos en la investigación en Educación
(GREI: Grupo de Estudos Interdisciplinares, 2016)En el ámbito metodológico de la investigación de naturaleza cualitativa, la terminología manejada es profusa y controvertida. ...
-
Artículo
Algebraic Approach to the Minimum-Cost Multi-Impulse Orbit-Transfer Problem
(American Institute of Aeronautics and Astronautics [Society Publisher], 2016)A purely algebraic formulation (i.e., polynomial equations only) of the minimum-cost multi-impulse orbit-transfer problem ...
-
Artículo
Algunos indicadores del desarrollo del esquema de derivada de una función
(Universidade Estadual Paulista "Julio de Mesquita Filho"., 2013)El objetivo de esta investigación es caracterizar algunos indicadores del desarrollo del esquema de derivada en estudiantes ...
-
Artículo
An Example of Connections between the Mathematics Teacher’s Conceptions and Specialised Knowledge
(Modestum, 2018)The motivation for this study is to understand the professional knowledge that a teacher displays in her classroom when ...
-
Ponencia
Analizando el reconocimiento de grafos a través del modelo de Van Hiele
(Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas, 2017)En este trabajo, estudiamos la evolución del proceso de reconocimiento en el campo de la Teoría de Grafos desde la ...
-
Artículo
Analizando perfiles de reconocimiento en teoría de grafos
(Universidad Autónoma de Barcelona, 2022-11-03)En este trabajo exploramos las habilidades de reconocimiento en teoría de grafos que poseen estudiantes universitarios ...
-
Artículo
Analyzing Pedagogical Routines in the Upper Secondary School Teacher’s Discourse Using the Commognitive Aproach
(Gate Association for Teaching and Education, 2022-04-21)In this work, we investigated through a case study the pedagogical discourse of the upper secondary school teacher when ...
- Tesis Doctoral
-
Ponencia
Análisis de la posición de los item en relación con los índices de dificultad de los mismos
(Universidad Europea de Madrid, 2010) -
Ponencia
Análisis de los problemas de dos etapas en los libros de cuarto de educación primaria
(Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM, 2019-09) - Artículo
-
Ponencia
Aprender a enseñar Matemáticas: efectos de una Innovación Educativa
(Universidad de Sevilla. Instituto de Ciencias de la Educación, 2000)El propósito de esta innovación fue diseñar y experimentar diferentes entornos de aprendizaje construidos para reflejar ...
-
Ponencia
Aprender a enseñar, modos de representación y número racional
(Primer Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (Zamora: Universidad de Granada), 1997) -
Artículo
Aprendiendo a enseñar didáctica de las Matemáticas en el Grado de Educación Primaria
(Universidad de Sevilla, 2018)Se presenta una experiencia llevada a cabo en la asignatura de Didáctica de las Matemáticas del Grado de Educación Primaria. ...