Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 10
Artículo
Los Hábitos de Lectura y Escritura en los Estudiantes de Educación Primaria: un Análisis Dentro y Fuera de la Escuela
(Universidad de Sevilla, 2017)
Los cambios de los eventos letrados en Educación Primaria a través de las TIC y la cultura popular han motivado la aparición de nuevas comunidades, dominios y discursos escritos. Dichas comunidades han desarrollado eventos ...
Artículo
Las inferencias de comprensión textual y los géneros discursivos: Un estudio comparado entre Costa Rica y España
(Ministerio de Educación y Formación Profesional, Secretaría General Técnica, Subdirección General de Atención al Ciudadano, Documentación y Publicaciones, 2019)
Los distintos modelos teóricos sobre comprensión lectora han permitido comprobar la complejidad de sus procesos cognitivos. El lector ha de buscar la congruencia de sentido de la lectura, validar los procesos de ...
Ponencia
Literacy events of communication: An analysis of multiliteracy in General Basic Education in Costa Rica
(European Educational Research Association, 2016)
Dataset
Prácticas y eventos de alfabetización en Educación Primaria a través de la perspectivas de los niños, las familias y los profesores en España
(2024-01-15)
Estos datos abordan el uso de la alfabetización con alumnos de primaria y su relación con el desarrollo de la alfabetización dentro y fuera de la escuela. 1540 alumnos españoles de primaria cumplimentaron un cuestionario ...
Artículo
Literacy practices of primary education children in Andalusia (Spain): a family-based perspective
(Oxford Carfax Pub. Co., 2018)
Primary school children develop literacy practices in various domains and situations in everyday life. This study focused on the analysis of literacy practices of children aged 8–12 years from the perspec- tive of their ...
Ponencia
The ecology of writing and reading in Primary Education
(European Educational Research Association, 2016)
Artículo
Learning ecologies in the digital era: a challenge for primary education in low-income contexts
(https://doi.org/10.3390/math9172108, 2021-08-31)
This research focused on the study of learning ecologies utilizing digital technology. The qualitative methodology used has allowed the analysis of the interactions children establish with digital technologies and the ...
Artículo
Analysis of Different Views and Conceptualizations of the Literacy Practices of Pupils, Families, and Teachers in Costa Rican Primary Education
(Routledge, 2018)
This article is based on a socio-cultural discourse model of literacy, whereby literacy events are regarded as being situated within social practices, creating various formal, informal, and non-formal literacy events that ...
Artículo
Digital and information literacy inside and outside Spanish primary education schools
(Elsevier, 2021)
This paper addresses the use of digital and information literacy with primary pupils and its relationship with the development of literacy inside and outside school. Information and Communication Technologies have created ...
Artículo
La alfabetización como práctica social en Educación Infantil: un estudio de casos en zonas en riesgo de exclusión social
(Universidad de Castilla-La Mancha: Centro de Estudios de Promoción de la Lectura y Literatura Infantil (CEPLI), 2018)
Literacy in urban spaces where there are structural situations of poverty and social exclusion requires an in-depth knowledge of the practices and events that are developed in these spaces. The research aims to describe ...