Administración de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados (Marketing): Envíos recientes
Mostrando ítems 321-340 de 1327
-
Artículo
Explanatory and predictive model of the adoptionof P2P payment systems
(Taylor and Francis, 2020)The purpose of this paper is to identify the factors affecting the intention to use peer-to-peer (P2P)mobile payment. ...
-
Capítulo de Libro
La intención emprendedora desde una perspectiva de género. El caso de la población universitaria de doctorado
(Octaedro, 2020)Este trabajo afronta la potencial influencia ejercida por la educación superior de doctorado sobre la intención emprendedora ...
-
Artículo
El intraemprendimiento desde una perspectiva de género. Una revisión sistemática de la literatura y una agenda de investigación
(2021)En los últimos años se ha experimentado un importante auge en el número de trabajos de investigación en el ámbito del ...
-
Artículo
Identifying relevant segments of AI applications adopters – Expanding the UTAUT2’s variables
(Elsevier, 2021)Artificial intelligence (AI) is a future-defining technology, and AI applications are becoming mainstream in the developed ...
-
Artículo
A posteriori segmentation of elderly internet users: applying PLS-POS
(Emerald, 2020)Purpose–The purpose of this paper is to propose the study of the adoption and use of e-banking byadults over the age of ...
-
Artículo
Comparing working conditions and job satisfaction in hospitality workers across Europe
(Elsevier, 2020)Job satisfaction is important in the tourism sector since workers’ satisfaction is key to providing high-quality service, ...
-
Ponencia
La capacidad dinámica de innovación: mediación sobre la estrategia de incremento de mercados internacionales en tiempos de crisis económica
(2020)Cuando se producen fases de descenso de la demanda, las empresas se ven obligadas a buscar opciones y alternativas que ...
-
Capítulo de Libro
Descubriendo el valor al cliente en empresas de servicios desde un modelo de aprendizaje basado en problemas
(Universidad de Sevilla, 2019)Presentamos el ciclo de mejora en el aula (CIMA) diseñado y aplicado para la asignatura de Marketing de Servicios en el ...
-
Artículo
Effects of innovation strategies on export performance: new empirical evidence from developing market firms
(Elsevier, 2020)Scholars are increasingly emphasizing the importance of investing in a broad innovation strategy when pursuing competitive ...
-
Artículo
Private label and macroeconomic indexes: an artificial neural networks application
(MDPI, 2020)Retail companies operate with a private label assortment of 40–45% of their total assortment, which has led to a significant ...
- Tesis Doctoral
- Artículo
-
Artículo
Online recommendation systems: factors influencing use in e-commerce
(MDPI, 2020)The increasing use of artificial intelligence (AI) to understand purchasing behavior has led to the development of ...
-
Tesis Doctoral
Actitudes y comportamientos medioambientales en el turismo de golf: análisis cross-cultural y perspectiva de género
(2020-09-28)La presente tesis doctoral trata de alcanzar una serie de objetivos, tanto generales como específicos, que abarcan ...
-
Tesis Doctoral
La temporalidad en la gestión de los recursos Slack en tiempos de crisis
(2020-09-28)La importancia de la gestión de los recursos disponibles por parte de la empresa es algo que ha constituido la senda de ...
-
Capítulo de Libro
Indicadores transnacionales de calidad informativa basados en la experiencia de periodistas locales: estudios de caso en medios digitales de Alemania, España y Reino Unido
(El profesional de la información (EPI) SL, 2020)La calidad informativa es un objetivo prioritario de la actividad periodística, en cumplimiento de la función social de ...
-
Artículo
Knowledge management issues in the EFQM excellence model framework
(Emerald, 2019)Purpose–The purpose of this paper is to identify knowledge as a key strategic resource within the EFQMexcellence model. ...
-
Artículo
The organizational legitimacy as an entry barrier in larg international contracts
(EAE Business School, 2019)In the public tender processes of large international contracts, the organizational legitimacy is considered a prerequisite ...
-
Artículo
The attitude towards boycotts: determining factors
(EAE Business School, 2019)According to the theories of reasoned action and planned behavior, the precedent to any human conduct is the intention ...
-
Artículo
The tourist loyalty index: A new indicator for measuring tourist destination loyalty?
(Elsevier, 2019)The measurement of loyalty is a topic of great interest for the marketing academic literature. The relation that loyalty ...