Show simple item record

Presentation

dc.creatorSuñer Tena, Juan Josées
dc.date.accessioned2021-04-22T14:15:51Z
dc.date.available2021-04-22T14:15:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSuñer Tena, J.J. (2020). Piedad y devoción: las artes suntuarias en los mecenas y misiones de baja California. En Coleccionismo, mecenazgo y mercado Artístico: Orbis Terrarum. IV Congreso Internacional (2020) (716-730), Universidad de Sevilla. Facultad de Geografía e Historia.: Universidad de Sevilla, Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nuevas Tecnologías.
dc.identifier.isbn978-84-17962-26-5es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/107599
dc.description.abstractEn 1697 se fundó Nuestra Señora de Loreto Conchó. Ese hecho marcó el inicio de las misiones jesuitas de Baja California y, por tanto, el comienzo del arte cristiano en la península. Así, la Compañía de Jesús apoyaría su labor evangelizadora con un amplio programa iconográfico y suntuario que ornamentaría sus iglesias. Un arte proveniente de diferentes lugares del virreinato, y financiado tanto por los ignacianos como por diversos donantes. Los jesuitas, y sus mecenas, pusieron todo el arte necesario al servicio de la evangelización, reforzando las devociones y el ornato suntuario en su beneficio. Así, todos los elementos artísticos no solamente tienen un motivo, sino que están relacionados entre sí para favorecer la obra de los misioneros.es
dc.description.abstractOn 25th October 1697, Nuestra Señora de Loreto Conchó was founded. This event set the beginning of Jesuits missions of Lower California, and therefore, the start of the Christian arts in this place. By this way, Society of Jesus support their evangelizing project with a broad iconographic program that would garnish their congregations, and which would come from different places of the viceroyalty. It was paid by the Society of Jesus and a variety of donors. Jesuits and their patrons, put all needed art to service of this evangelizing mission, reinforcing devotions and sumptuary decoration to their benefit. So, all this has led us to reinforce the idea that every artistic element has not just one a purpose, but they are connected between them to support the missionary work.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent15 p.es
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevilla, Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nuevas Tecnologíases
dc.relation.ispartofColeccionismo, mecenazgo y mercado Artístico: Orbis Terrarum. IV Congreso Internacional (2020) (2020), pp. 716-730.
dc.subjectartees
dc.subjectdevocioneses
dc.subjectpinturaes
dc.subjectBaja Californiaes
dc.subjectmisiones jesuitases
dc.subjectartes
dc.subjectdevotionses
dc.subjectpicturees
dc.subjectLower Californiaes
dc.subjectJesuits Missionses
dc.titlePiedad y devoción: las artes suntuarias en los mecenas y misiones de baja Californiaes
dc.title.alternativePiety and devotion: sumptuary arts in patrons and missions of Lower Californiaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.publication.initialPage716es
dc.publication.endPage730es
dc.eventtitleColeccionismo, mecenazgo y mercado Artístico: Orbis Terrarum. IV Congreso Internacional (2020)es
dc.eventinstitutionUniversidad de Sevilla. Facultad de Geografía e Historia.es
dc.relation.publicationplaceSevillaes

FilesSizeFormatViewDescription
49_Suñer_Tena.pdf9.552MbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

This document is protected by intellectual and industrial property rights. Without prejudice to existing legal exemptions, its reproduction, distribution, public communication or transformation is prohibited without the authorization of the rights holder, unless otherwise indicated.