Presentation
Carmen Thyssen-Bornemisza, coleccionista. Valorización y controversia
Alternative title | Carmen Thyssen-Bornemisza, collector. Valorization and controversy |
Author/s | Baños Pérez, Laura |
Publication Date | 2020 |
Deposit Date | 2021-04-20 |
Published in |
|
ISBN/ISSN | 978-84-17962-26-5 |
Abstract | Aunque resulte complejo llevar a cabo una reflexión sobre la trayectoria de una
persona que está viva y continúa desarrollando su actividad, no cabe duda de que, tras tres
décadas de coleccionismo, Carmen Thyssen-Bornemisza ... Aunque resulte complejo llevar a cabo una reflexión sobre la trayectoria de una persona que está viva y continúa desarrollando su actividad, no cabe duda de que, tras tres décadas de coleccionismo, Carmen Thyssen-Bornemisza es una de las coleccionistas más destacadas del panorama internacional. La pasión por el arte y su recopilación parten esencialmente de su matrimonio con el gran coleccionista del siglo XX, el barón Hans Heinrich Thyssen-Bornemisza, algo que siempre ha asumido con transparencia y, de algún modo, como homenaje. Ahora, 17 años después de la muerte del barón, Carmen Thyssen continúa trabajando en la labor de la que se siente continuadora, pero una serie de controvertidas actitudes que ensombrecen este trabajo han provocado que en los últimos años haya sido duramente criticada. Although it is complex to carry out a reflection on the trajectory of a person who is alive and continues to develop his activity, there is no doubt that, after three decades of collecting, Carmen Thyssen-Bornemisza is ... Although it is complex to carry out a reflection on the trajectory of a person who is alive and continues to develop his activity, there is no doubt that, after three decades of collecting, Carmen Thyssen-Bornemisza is one of the most outstanding collectors of the international scene. The passion for art and its compilation are essentially based on his marriage to the great collector of the twentieth century, the baron Hans Heinrich Thyssen- Bornemisza, something she has always assumed with transparency and, in some way, as a tribute. Now, 17 years after the death of the baron, Carmen Thyssen continues on the work of which she feels she is the continuator, but a series of controversial attitudes that overshadow this work have caused her to be severely criticized in recent years. |
Citation | Baños Pérez, L. (2020). Carmen Thyssen-Bornemisza, coleccionista. Valorización y controversia. En Coleccionismo, mecenazgo y mercado artístico: Orbis Terrarum. IV Congreso Internacional (2020) (372-387), Universidad de Sevilla. Facultad de Geografía e Historia: Universidad de Sevilla, Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nuevas Tecnologías. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
25_Baños_Pérez.pdf | 9.472Mb | ![]() | View/ | |
This item appears in the following collection(s)
This document is protected by intellectual and industrial property rights. Without prejudice to existing legal exemptions, its reproduction, distribution, public communication or transformation is prohibited without the authorization of the rights holder, unless otherwise indicated.