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Artículo

dc.creatorCorona-León, Gladys Arlettees
dc.creatorMancinas-Chávez, Rosalbaes
dc.date.accessioned2021-01-29T12:20:27Z
dc.date.available2021-01-29T12:20:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationCorona-León, G.A. y Mancinas-Chávez, R. (2021). The importance of the communication strategy in tourism micro-enterprises in Seville. IROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 4 (1), 54-62.
dc.identifier.issne 2605-0447es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/104355
dc.description.abstractIn the context of excess information that we live in the XXI century, institutional communication becomes essential. Big enterprises and institutions clearly see the need to invest in this aspect, however small and micro-enterprises do not have it so assumed. The aim of this paper is to analyze the role of institutional communication in tourist micro-enterprises in Seville. It is carried out from the interview with 6 managers of micro-enterprises and is complemented by 2 interviews with experts. From the results, it is possible to verify that the organizations that implement communication elements manage to position themselves better.es
dc.description.abstractEn el contexto de exceso de información que vivimos en el siglo XXI, la comunicación institucional se vuelve esencial. Las grandes empresas e instituciones ven claramente la necesidad de invertir en este aspecto, sin embargo las pequeñas y microempresas no lo tienen tan asumido. El objetivo de este trabajo es analizar el papel de la comunicación institucional en las microempresas turísticas de Sevilla. Se realiza a partir de la entrevista a 6 directivos de microempresas y se complementa con 2 entrevistas a expertos. A partir de los resultados se puede comprobar que las organizaciones que implementan elementos de comunicación logran posicionarse mejor.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent9 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mix, 4 (1), 54-62.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectHostelses
dc.subjectInstitutional communicationes
dc.subjectMicro-enterpriseses
dc.subjectSevillees
dc.subjectTourismes
dc.subjectAlbergueses
dc.subjectComunicación institucionales
dc.subjectMicroempresases
dc.subjectSevillaes
dc.subjectTurismoes
dc.titleThe importance of the communication strategy in tourism micro-enterprises in Sevillees
dc.title.alternativeLa importancia de la estrategia de comunicación en las microempresas turísticas de Sevillaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Periodismo IIes
dc.relation.publisherversionhttps://revistascientificas.us.es/index.php/IROCAMM/article/view/14372es
dc.identifier.doi10.12795/IROCAMM.2021.v01.i04.05es
dc.journaltitleIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mixes
dc.publication.volumen4es
dc.publication.issue1es
dc.publication.initialPage54es
dc.publication.endPage62es

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