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Artículo

dc.creatorPezo Cunalata, Claudia Lilianaes
dc.creatorCórdova Durán, Edmundoes
dc.creatorMedina Andrade, Lauraes
dc.creatorMedina, Jennyes
dc.date.accessioned2020-09-02T12:13:11Z
dc.date.available2020-09-02T12:13:11Z
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.issn2605-0447es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/100650
dc.description.abstractThe red chronicle is a genre that is used to name the reports, which, for the most part, present attacks on the life of a human being. The printed media, popularly called “Amarillistas” or “Sensationalists”, have encouraged the growth of this section by the form, background, images and headlines that tell a story. From there, that a group of consumers of this genre has been born and grows - mainly in written media -, specifically the case of the Ecuadorian newspaper Extra- that has a profile according to their sexes, ideologies, ages, tastes, levels of study, occupations and civil status. That target remains faithful and almost loyal to the news that arrives in the newspapers, which are distributed even from dawn so that consumers have that product in their hands and read it. After that, there is a process of internalization and comments on the events between family members or groups. But not only the public or the consumer searches for Extra newspaper, so do the advertisers to show their advertising. This has been modified because the public also evolves. This article is raised and developed in the literature review of other research and is developed under the deductive method, because the object of the general is investigated to the particular, then the synthetic method is applied to qualitatively explain the subject raised.es
dc.description.abstractNa La crónica roja es un género que se utiliza para denominar a los reportajes, que, en su mayoría, presentan atentados contra la vida de un ser humano. Los medios de comunicación impresos, popularmente llamados “Amarillistas” o “Sensacionalistas”, han fomentado el crecimiento de esta sección por la forma, el fondo, las imágenes y los titulares con que se cuenta una historia. De allí, que haya nacido y crece un grupo de personas consumidoras de este género - principalmente en medios escritos-, específicamente se toma el caso de Diario ecuatoriano Extra- que tienen un perfil de acuerdo a sus sexos, ideologías, edades, gustos, niveles de estudio, ocupaciones laborales y estados civiles. Ese target se mantiene fiel y casi leal a las noticias que llegan en los diarios, los cuales son repartidos incluso desde la madrugada para que los consumidores tengan en sus manos ese producto y lo lea. Luego de ello, viene un proceso de interiorización y de comentarios sobre los sucesos entre familiares o grupos. Pero no solo el público o el consumidor busca diario Extra, también lo hacen los anunciantes para mostrar su publicidad. Esta ha ido modificándose porque el público también evoluciona. Este artículo está planteado y desarrollado en la revisión bibliográfica de otras investigaciones y se desarrolla bajo el método deductivo, porque se investiga el objeto de lo general a lo particular, luego se aplica el método sintético para explicar cualitativamente el tema planteado.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent8 p.es
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Sevillaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectWritten presses
dc.subjectExtra Dailyes
dc.subjectMediaes
dc.subjectCommunicationes
dc.subjectConsumerses
dc.subjectAdvertisinges
dc.subjectPrensaes
dc.subjectDiario Extraes
dc.subjectMedioses
dc.subjectComunicaciónes
dc.subjectConsumidoreses
dc.subjectPublicidades
dc.titleThe reader of Red Chronicle between Tastes and Images. Daily Extra Casees
dc.title.alternativeEl lector de crónica roja entre gustos e imágenes. Caso diario extraes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://revistascientificas.us.es/index.php/IROCAMM/article/view/11028/9857es
dc.journaltitleIROCAMM: International Review of Communication and Marketing Mixes
dc.publication.volumen2es
dc.publication.issue2es
dc.publication.initialPage41es
dc.publication.endPage48es

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