NameLópez Cobo, Isabel
DepartmentDidáctica y Organización Educativa
Knowledge areaDidáctica y Organización Escolar
Professional categoryProfesora Titular de Universidad
E-mailRequest
         
  • No. publications

    15

  • No. visits

    6800

  • No. downloads

    16668


 

Chapter of Book
Chapter of Book
Article
Icon

Connecting Sustainable Human Development and Positive Psychology through the Arts in Education: A Systematic Review

Vazquez Marin, Pedro; Cuadrado Méndez, Francisco José; López Cobo, Isabel (MDPI, 2023)
Positive psychology and sustainable human development seek to improve the well-being of the individual. To achieve this ...
Article
Icon

El uso de Duolingo para el aprendizaje del inglés como lengua extranjera

Rojas, Rosalba; López Cobo, Isabel; Valverde, Beatriz (Universidad de Granada, 2022)
La presente investigación muestra el análisis del uso de la herramienta Duolingo en el aprendizaje del idioma inglés como ...
Article
Icon

Linking Character Strengths and Key Competencies in Education and the Arts: A Systematic Review

Vázquez Marín, Pedro; Cuadrado, Francisco; López Cobo, Isabel (MDPI, 2022)
Positive education, as a method for the positive development of students’ personality, embodies the 24 character strengths ...
Final Degree Project
Icon

Inclusión en las aulas de alumnos con síndrome de Down a través de las TIC, la creatividad y el aprendizaje cooperativo

Sánchez de Sola, Ana; López Cobo, Isabel (2022)
El objetivo de este Trabajo de Fin de Grado es incentivar la inclusión del alumnado con síndrome de Down en el aula ordinaria ...
Article
Icon

Estudio motivacional sobre el aprendizaje de la religión en Educación Básica mediante las TIC

Olivares Rosado, Justo; López Cobo, Isabel; Conde Jiménez, Jesús (Universidad Politécnica Salesiana, 2022)
La motivación es un aspecto que sirve de motor para despertar el interés en asimilar una unidad curricular en particular. ...
Article
Icon

Associations between Motives for Physical Exercise, Body Composition and Cardiorespiratory Fitness: A Cross-Sectional Study

Galán López, Pablo; López Cobo, Isabel; García Lázaro, Irene; Ries, Francis (MDPI, 2022)
Adolescents’ need for some minimum amount of daily physical exercise has been widely studied so as to assist better health ...
Final Degree Project
Icon

Propuesta de intervención basada en aprendizaje cooperativo para el desarrollo de la empatía y la escucha activa

Vega Fuentes, Laura; López Cobo, Isabel (2022)
El aprendizaje cooperativo es una metodología que va más allá del trabajo en grupos y que incluye unos principios elementales ...
Final Degree Project
Icon

Conocer las emociones a través del uso de las TIC: una propuesta didáctica para Primaria

Sánchez García, Marta; López Cobo, Isabel (2022)
Las emociones no solo nos informan de cómo nos sentimos o cómo nos encontramos en algún momento, sino que además nos sirven ...
Article
Icon

Characterizing Mathematics Learning in Colombian Higher Distance Education

Martínez Villaraga, Elizabeth; López Cobo, Isabel; Becerra Alonso, David; Fernández Navarro, Francisco (MDPI, 2021)
The aim of this work is to characterize the process of constructing mathematical knowledge by higher education students ...
PhD Thesis
IconIcon

Condición física para la salud, motivos para la práctica de ejercicio físico, adherencia a la dieta mediterránea y calidad del sueño en adolescentes europeos: The AdolesHealth Study

Galán López, Pablo; Ries, Francis; López Cobo, Isabel; Gisládóttir, Thordis Lilja (2020)
La adolescencia es una etapa vital no sólo para el crecimiento físico y psicológico de cualquier ser humano, sino también ...
Article
Icon

Arousing the sound: a field study on the emotional impact on children of arousing sound design and 3D audio spatialization in an audio story

Cuadrado, Francisco; López Cobo, Isabel; Mateos Blanco, Tania; Tajadura Jiménez, Ana (Frontiers Research Foundation, 2020)
Sound from media increases the immersion of the audience in the story, adding credibilityto the narration but also generating ...
Article
Icon

Undergraduate students' perspectives on digital competence and academic literacy in a Spanish University

Guzmán Simón, Fernando; García Jiménez, Eduardo; López Cobo, Isabel (Elsevier, 2017)
Recent studies show that students' digital competence is part of a process of academic literacy that requires the development of information and ICT literacies. This article attempts to analyse digital competence and the ...
PhD Thesis
Icon

Young prosumers: niños y adolescentes agentes del cambio social a través de la creación de contenidos digitales

Herrero Diz, Paula; López Cobo, Isabel; Nó Sánchez, Javier; Ramos-Serrano, Marina (2016)
Esta investigación presenta un modelo de creación de contenidos digitales por usuarios menores de edad. El objetivo principal ...