Author profile: Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes
Institutional data
Name | Rodríguez Ortiz, Isabel de los Reyes |
Department | Psicología Evolutiva y de la Educación |
Knowledge area | Psicología Evolutiva y de la Educación |
Professional category | Profesora Titular de Universidad |
Request | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Statistics
-
No. publications
34
-
No. visits
24125
-
No. downloads
21973
Publications |
---|
Article
![]() A Systematic Review and Meta-Analysis of Vocabulary Interventions for Deaf/Hard of Hearing Children and Adolescents
(American Speech-Language-Hearing Association, 2023-01-01)
Purpose: The development of vocabulary size in deaf/hard of hearing (DHH) children and adolescents can be delayed compared ... |
Article
![]() Proceso de evaluación de pictogramas: Catálogo de señalización accesible andaluz
(Universidad de Salamanca, 2022-01-01)
Todas las personas necesitan apoyarse en elementos del contexto para desenvolverse por los entornos de manera autónoma. ... |
Article
![]() Percepción universitaria de las clases virtuales durante la COVID-19
(Universidad Pablo de Olavide, 2022-01-01)
A raíz de la declaración de la pandemia mundial debida a la COVID-19, las universidades de todo el mundo tuvieron que ... |
Article
![]() Exploring Parental Perspectives of Childhood Speech and Language Disorders Across 10 Countries: A Pilot Qualitative Study
(American Speech-Language-Hearing Association, 2021-01-01)
Purpose: Although researchers have explored parental perspectives of childhood speech and language disorders, most studies ... |
Article
![]() The influence of syntactic knowledge on reading comprehension varies as a function of oral vocabulary in Spanish-speaking children
(The United Kingdom Literacy Association, 2021-01-01)
Background: Reading comprehension is a complex process influenced by many factors. However, the abilities that are known ... |
Article
![]() “So, I told him to look for friends!” Barriers and protecting factors that may facilitate inclusion for children with Language Disorder in everyday social settings: Cross-cultural qualitative interviews with parents
(ELSEVIER, 2021-01-01)
Purpose: Although researchers have explored parental perspectives on childhood speech and language disorders, this work ... |
PhD Thesis
![]() La aportación del bilingüismo bimodal al desarrollo de la función ejecutiva
(2019-12-05)
A lo largo de los años se han desarrollado multitud de estudios con relación al bilingüismo, sin embargo, el interés por ... |
Presentation
![]() Intervenciones en comprensión lectora basadas en el uso de la Lengua de Signos en población sorda: Una revisión sistemática: [póster]
(2019-10-17)
Los estudios realizados con personas sordas o con problemas de audición, demuestran que esta población suele presentar ... |
Article
![]() Working with the parents and families of children with developmental language disorders: An international perspective
(Elsevier, 2019-01-01)
Background The relationship between parental input and child language development has had a complex history. It has become ... |
Article
![]() A Spanish Sign Language (LSE) Adaptation of the Communicative Development Inventories
(Oxford University Press, 2019-01-01)
This article presents the adaptation of the MacArthur Communicative Development Inventory (CDI; Fenson et al., 1993, 1994) ... |
Presentation
![]() Intervenciones en comprensión lectora en población sorda: revisión de las prácticas llevadas a cabo: [póster]
(2019-01-01)
Las personas sordas adultas presentan claras dificultades a la hora de comprender los textos. Alcanzando un nivel máximo ... |
Article
![]() The Role of Multiple Articulatory Channels of Sign-Supported Speech Revealed by Visual Processing
(American Speech-Language-Hearing Association (ASHA), 2019-01-01)
Purpose The use of sign-supported speech (SSS) in the education of deaf students has been recently discussed in relation ... |
PhD Thesis |
Book |
Article
![]() Integrating curriculum-based dynamic assessment in computerized adaptive testing: Development and predictive validity of the EDPL-BAI battery on reading competence
(Frontiers Media, 2018-01-01)
In recent decades, there have been significant changes in the conceptualization of reading as well as in the perception ... |
Presentation
![]() Dynamic computerized-adaptive assessment of reading processes: Incremental validity on text comprehension
(Society for the Scientific Study of Reading, 2018-01-01)
This study explores the predictive and incremental validity of the Dynamic Computerized Adaptive Reading Processes Assessment ... |
Article
![]() An eye tracking study on the perception and comprehension of unimodal and bimodal linguistic inputs by deaf adolescents
(Frontiers Media, 2017-06-21)
An eye tracking experiment explored the gaze behavior of deaf individuals when perceiving language in spoken and sign ... |
Article
![]() Atribución mentalista en adultos con discapacidad intelectual
(Universidad de Sevilla, 2017-01-01)
Este estudio pretende conocer cómo es el rendimiento en varias tareas relacionadas con la Teoría de la Mente dentro de la ... |
Presentation
![]() Lo que ya sabemos y lo que deberíamos saber sobre las lenguas de signos: Revisión de una década de investigación
(Real Patronato sobre Discapacidad, 2015-01-01)
En la ponencia se hace un repaso de la evolución de la investigación sobre las lenguas de signos en la última década. Se ... |
Presentation
![]() La evaluación del desarrollo temprano del vocabulario en LSE
(Real Patronato sobre Discapacidad, 2015-01-01)
Ante la ausencia de instrumentos para evaluar el desarrollo temprano de la lengua de signos española (LSE), decidimos ... |
Article |
Article
![]() Learning to read: The case of Moroccan students who learn Spanish
(Cambridge University Press, 2013-01-01)
The aims of this study are to assess L1 and L2 variables that influence the reading acquisition of students of Moroccan ... |
Article
![]() Support, inclusion, and Special Education teachers’ attitudes toward the education of students with Autism Spectrum Disorders
(Hindawi, 2012-01-01)
This study is aimed at assessing special education teachers’ attitudes toward teaching pupils with autism spectrum disorders ... |
Presentation
![]() Comprensión oral y escrita en español de alumnos inmigrantes de origen marroquí
([Oviedo] : Universidad de Oviedo, Instituto de Ciencias de la Educación , [2008], 2008-01-01)
|
Article
![]() Lipreading in the prelingually deaf: What makes a skilled speechreader?
(Universidad Complutense de Madrid, 2008-01-01)
Lipreading proficiency was investigated in a group of hearing-impaired people, all of them knowing Spanish Sign Language ... |
Article
![]() Dificultades de aprendizaje e intervención psicopedagógica en la resolución de problemas matemáticos
(Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Secretaría General Técnica, 2007-01-01)
El artículo se inicia repasando el concepto «resolución de problema» y los distintos modelos de Resolución de Problemas ... |
Article
![]() La atención educativa en el caso del alumnado con trastornos del espectro autista
(Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, 2007-01-01)
La investigación describe cómo se realiza la escolarización del alumnado con TEA y sus necesidades educativas. El estudio ... |
Article
![]() Prevalence estimates of autism spectrum disorder in the school population of Seville, Spain
(Taylor & Francis, 2007-01-01)
A preliminary task for the design and development of interventions for differentgroups of people with disabilities is to ... |
Article
![]() El uso educativo de la Lengua de Signos Española (LSE) y su problemática
(Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Secretaría General Técnica, 2007-01-01)
En la última década se ha producido en España un notable avance en el reconocimiento de las posibilidades de la Lengua de ... |
Article |
Chapter of Book
![]() Aproximación a la realidad de la atención educativa a las personas con discapacidad: la formación de actitudes positivas ante la inclusión social
(Universidad de Sevilla, 2006-01-01)
En este informe se presenta la memoria correspondiente al proyecto de innovación docente que, con el mismo título, ha sido ... |
Presentation
![]() Enseñanza del español a las personas sordas: ¿como primera o segunda lengua?
(Universidad de Sevilla, 2005-01-01)
|
Presentation
![]() El potencial de la lengua de signos española como instrumento de comunicación
(Universidad de Sevilla, 2004-01-01)
|
Chapter of Book
![]() Cuando los contenidos se centran en "lo práctico": percepción de los estudiantes de la metodología basada en casos
(Universidad de Sevilla, 2004-01-01)
El presente trabajo se enmarca en la experiencia de innovación docente “Coordinación curricular e innovación docente en ... |