Mostrar el registro sencillo del ítem

Artículo

dc.creatorBryla, Martynaes
dc.date.accessioned2019-04-23T08:40:33Z
dc.date.available2019-04-23T08:40:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationBryla, M. (2018). Under Bech’s Eyes: Emotional Geographies of the European East in John Updike’s Short Stories. Revista de Estudios Norteamericanos, 22, 59-82.
dc.identifier.issn1133-309Xes
dc.identifier.issn2253-8410es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/85850
dc.description.abstractJohn Updike‘s short stories about Henry Bech‘s diplomatic adventures in the European East have been analysed mainly in the context of the Cold-War balance of power and Updike‘s ambivalent attitude to communist Russia. While the hard-boiled politics constitute the backdrop of Bech‘s cultural mission, the three stories which I discuss in this essay entertain tensions between the official and the personal, which in turn shape the protagonist‘s representations of Eastern European others. Accordingly, by combining imagology with elements of geocriticism and affect studies, this essay explores how cultural patterns of perceiving alterity are intertwined with emotions to produce Bech‘s emotional geographies of the European East, which in mapping the other reflect back on and consolidate Bech‘s American self.es
dc.description.abstractLos relatos cortos de John Updike sobre las aventuras diplomáticas del escritor Henry Bech en el Este de Europa han sido estudiados principalmente en el contexto de la Guerra Fría y de la ambivalente actitud de Updike hacia la Rusia comunista. Mientras que la dura política constituye el telón de fondo de la misión cultural de Bech, en los tres relatos analizados existen tensiones entre lo oficial y lo personal que a su vez nutren la imagen del otro. Así pues, en este ensayo se combina la imagología con elementos de geocrítica y los estudios del afecto, para explorar cómo las percepciones culturales se entrelazan con las emociones, produciendo las geografías emocionales del Este Europeo, que, al trazar la imagen del otro, reflejan y consolidan la identidad norteamericana de Henry Bech.es
dc.description.sponsorshipUniversidad de Málagaes
dc.description.sponsorshipMinisterio de Ciencia e Innovación FFI2017-86417-Pes
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofRevista de Estudios Norteamericanos, 22, 59-82.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectJohn Updikees
dc.subjectHenry Beches
dc.subjectEmotional geographieses
dc.subjectImagologyes
dc.subjectAffectes
dc.subjectEast vs. Westes
dc.subjectGeografías emocionaleses
dc.subjectImagologíaes
dc.subjectAfectoes
dc.subjectEste vs. Oestees
dc.titleUnder Bech’s Eyes: Emotional Geographies of the European East in John Updike’s Short Storieses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.projectIDFFI2017-86417-Pes
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.12795/REN.2018.i22.03es
dc.identifier.doi10.12795/REN.2018.i22.03es
idus.format.extent24 p.es
dc.journaltitleRevista de Estudios Norteamericanoses
dc.publication.issue22es
dc.publication.initialPage59es
dc.publication.endPage82es

FicherosTamañoFormatoVerDescripción
03.pdf305.2KbIcon   [PDF] Ver/Abrir  

Este registro aparece en las siguientes colecciones

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional