Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Primeros auxilios en la escuela: diseño del proyecto de enseñanza: ¿cómo podemos ayudar ante un accidente?

 

Advanced Search
 
Opened Access Primeros auxilios en la escuela: diseño del proyecto de enseñanza: ¿cómo podemos ayudar ante un accidente?
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Herrero Iriso, María Cristina
Director: Benito Hernández, Elena María
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Química Orgánica y Farmacéutica
Date: 2018
Document type: Final Degree Work
Academic Title: Universidad de Sevilla. Grado en Educación Primaria
Abstract: En el presente trabajo se presenta una propuesta de enseñanza dirigida a alumnos de tercer ciclo de la etapa de Educación Primaria. Con esta propuesta se persigue el desarrollar un conocimiento básico sobre primeros auxilios, un...
[See more]
This work presents a proposal of education directed to thirdcycle primary students.This proposal has the aim of developbasic items about first aid, a scientist content which isusually workedina superficial way.In addition,is intended that students are ableto know and prevent frequently risksituations. This didactic proposal has been planned with an investigative methodology based on a cooperative and participatory learning. This methodology isbased on thesearch and analysisscience informationby the students. The students practice it across the activities developing their critical thinking. This work started with a bibliographicreviewabout science teaching andthe revision of thecurrent teaching regulationsrelated to first aid.
Cite: Herrero Iriso, M.C. (2018). Primeros auxilios en la escuela: diseño del proyecto de enseñanza: ¿cómo podemos ayudar ante un accidente?. (Trabajo Fin de Grado Inédito). Universidad de Sevilla, Sevilla.
Size: 2.572Mb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/82915

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)