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Análisis de los primeros estudios sobre el liderazgo personal y la difusión de tendencias de moda (1950-2000)

 

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Opened Access Análisis de los primeros estudios sobre el liderazgo personal y la difusión de tendencias de moda (1950-2000)
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Título alternativo: Analysis of the first studies on Personal Leadership and Fashion Innovation Difussion (1950-2000)
Author: Sanmiguel, Patricia
Sábada, Teresa
Date: 2018
Published in: RIHC : revista internacional de Historia de la Comunicación, 10, 99-121.
Document type: Article
Abstract: Los estudios sobre el liderazgo de opinión comenzaron con las aportaciones de Paul Lazarsfeld y sus compañeros de la Escuela de Columbia (Katz & Lazarsfeld, 1955), cuando Lazarsfeld desarrolló su teoría de “the-two-step-flow of communication” que in...
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The studies about Opinion Leadership began with the contributions of Paul Lazarsfeld and his colleagues at the Columbia School (Katz & Lazarsfeld, 1955), when Lazarsfeld developed his theory “The-two-Step-Flow of Communication”, highlighting the limited effects of the media. Besides, Lazarsfeld showed that fashion was a favorable field for the analysis of the role of personal communication and opinion leadership. The present study analyzes the research in this field between the years 1950 and 2000; an evolution when the characteristics of fashion opinion leaders were settled. The chronological review of the studies provides an in-depth analysis in which the keys of the personal communication role in fashion innovations dissemination stand out.
Cite: Sanmiguel, P. y Sábada, T. (2018). Análisis de los primeros estudios sobre el liderazgo personal y la difusión de tendencias de moda (1950-2000). RIHC : revista internacional de Historia de la Comunicación, 10, 99-121.
Size: 859.8Kb
Format: PDF

URI: https://hdl.handle.net/11441/78855

DOI: 10.12795/RiHC.2018.i10.06

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