Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Incorporación de los códigos QR en la Educación Física en Secundaria

 

Advanced Search
 
Opened Access Incorporación de los códigos QR en la Educación Física en Secundaria
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Incorporating QR codes in Physical Education in Secondary
Author: Castro Lemus, Nuria
Gómez García, Iván
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social
Date: 2016
Published in: Retos: Nuevas tendencias en Educación Física, Deportes y Recreación, 29, 114-119.
Document type: Article
Abstract: Una de las características principales de la sociedad actual, es el uso de las nuevas tecnologías desde edades muy tempranas, casi el 90% de los y las adolescentes tienen un móvil propio con conexión a Internet. Sin embargo, la incorporación de est...
[See more]
One of the main features of modern society, is the use of new technologies from an early age, almost 90% of adolescents have a mobile Internet connection in their smartphones. However, the incorporation of these technologies into everyday lessons are proving more difficult. This work aims to address these two issues; on one hand to present an experience among teachers to guide and motivate for the use of ICT in Physical Education. Secondly, introduce students to Orienteering by means of ICT . Specifically, we intend to incorporate the use of QR codes in Secondary Physical Education. The experiment, carried out in three groups of 3rd ESO in Spain, showed very positive results for both the students and for the teachers involved in the development of the activity, so we can conclude that it is an effective and reproducible experience in the realm of school and also in other contexts
Cite: Castro Lemus, N. y Gómez García, I. (2016). Incorporación de los códigos QR en la Educación Física en Secundaria. Retos: Nuevas tendencias en Educación Física, Deportes y Recreación, 29, 114-119.
Size: 179.5Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/68863

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)