Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

La música y las trobairitz. El testimonio de La Comtessa de Dia

 

Advanced Search
 
Opened Access La música y las trobairitz. El testimonio de La Comtessa de Dia
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Music and Trobairitz. The Testimony of Comtessa de Dia
Author: Víñez Sánchez, Antonia
Sáez Durán, Juan
Date: 2017
Published in: Revista Internacional de Culturas y Literaturas, 20, 155-170.
Document type: Article
Abstract: La primera estrofa de la canso A chantar m’er de so q’ieu no volria de La Comtessa de Dia, único texto con partitura que se conserva del grupo de las trobairitz, se ha transmitido en el folio 204r-vº del ms. W que analizamos como testimonio de la relación poesía/música junto al material iconográfico conservado de la misma –cinco ministuras- que nos ofrecen los cuatro grandes cancioneros de la poesía trovadoresca del s. XIII (A, I, K y H) The first stanza of the canso A chantar m’er de so q’ieu no volria by La Comtessa de Dia, the only extant Trobairitz text with a score, has been preserved in the folio 204r-vº of the W manuscript which is here analysed as proof of the relationship between poetry and music, together with the iconographic material –five miniatures- that accompanies it in the four great songbooks of troubadour poetry of the 13th century (A, I, K and H)
Cite: Víñez Sánchez, A. y Sáez Durán, J. (2017). La música y las trobairitz. El testimonio de La Comtessa de Dia. Revista Internacional de Culturas y Literaturas, 20, 155-170.
Size: 383.1Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/62880

DOI: 10.12795/RICL

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)