Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Inventar o errar al filosofar con niñas y niños en América Latina: lecciones de una maestra

 

Advanced Search
 
Opened Access Inventar o errar al filosofar con niñas y niños en América Latina: lecciones de una maestra
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Inventing or erring while philosophizing with children in Latin America: lessons from a teacher
Author: Kohan, Walter Omar
Date: 2015
Published in: Haser, 6, 147-160.
Document type: Article
Abstract: En este trabajo mostramos los orígenes del hacer filosófico con niñas y niños en América Latina, introducido por Matthew Lipman y Ann M. Sharp en los años ochenta. Invitamos a pensar un principio para ese hacer, inspirados en el inventor de la educa...
[See more]
In this paper we draw a short history of philosophical practices with children in Latin America, introduced by Matthew Lipman and Ann M. Sharp in the Eighties. We invite to think a principle for that practice, inspired by the inventor of popular edu...
[See more]
Cite: Kohan, W.O. (2015). Inventar o errar al filosofar con niñas y niños en América Latina: lecciones de una maestra. Haser, 6, 147-160.
Size: 73.42Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/61971

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)