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Evolución de la redacción publicitaria en el siglo XX : estudio sobre la longitud de la frase y la extensión del cuerpo de texto en la publicidad en castellano

 

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Opened Access Evolución de la redacción publicitaria en el siglo XX : estudio sobre la longitud de la frase y la extensión del cuerpo de texto en la publicidad en castellano
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Author: Rey, Juan
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Literatura
Date: 2010
Published in: Trípodos, 27, 141-158.
Document type: Article
Abstract: Studies about advertising copywriting are not very common in the academic environment and usually consist of a set of rules for writing effectively. This paper is about advertising copywriting but from another perspective: the evolution of advertising copywriting during the twentieth century. A wide corpus has been selected and studied from three points of view: number of words per sentence, words per ad and number of sentences per ad. The results confirm that advertising copywriting has changed dramatically over the period of a hundred years.
Cite: Rey, J. (2010). Evolución de la redacción publicitaria en el siglo XX : estudio sobre la longitud de la frase y la extensión del cuerpo de texto en la publicidad en castellano. Trípodos, 27, 141-158.
Size: 9.472Mb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/61329

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