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Artículo

dc.creatorLópez Ramírez, Manuelaes
dc.date.accessioned2017-02-09T07:27:01Z
dc.date.available2017-02-09T07:27:01Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationLópez Ramírez, M. (2015). The Haunted House in Toni Morrison’s A Mercy. Revista de Estudios Norteamericanos, 19, 99-113.
dc.identifier.issn1133-309-Xes
dc.identifier.issn2253-8410es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/53857
dc.description.abstractIn A Mercy Toni Morrison tackles the multilayered and strikingly powerful Gothic “haunted” house metaphor from a female perspective. Her revenants and hauntings are not just individual, but also historical, political and cultural manifestations. Through the Gothic dwelling, Morrison explores the fragmented personal and familial identities, conventional gender arrangements, failed domestic ideology, racist and colonial past, etc., in a patriarchal society dominated by whites. Her transgressive rewriting draws attention to the impact of slavery and racism and, consequently, to the othering of ethnic females, especially blacks. Morrison not only depicts the unspeakable horrors of American history, but also provides ways for its regeneration, such as women’s empowerment and their struggle for self-definition. Morrison’s revisitation of the “haunted” house formula offers an alternative female perspective on American identity and history.es
dc.description.abstractEn A Mercy Toni Morrison aborda la poderosa y compleja metáfora de la casa gótica “encantada” desde una perspectiva femenina. Sus fantasmas no son exclusivamente individuales, sino manifestaciones históricas, políticas y culturales. Mediante la mansión gótica, Morrison analiza la fragmentada identidad personal y familiar, las convenciones de género, la fallida ideología doméstica, el pasado racista y colonial, etc., en una sociedad patriarcal dominada por blancos. Su reescritura transgresora destaca el impacto de la esclavitud y el racismo y, consecuentemente, la alterización de la mujer étnica, especialmente las negras. Morrison no sólo describe los inefables horrores góticos de la historia americana, sino que también proporciona formas de regeneración, tales como el empoderamiento de la mujer y su lucha por autodefinición. La revisitación de Morrison de la fórmula de la casa “encantada” ofrece una perspectiva femenina alternativa de la identidad e historia americanas.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofRevista de Estudios Norteamericanos, 19, 99-113.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGothices
dc.subjectHaunted housees
dc.subjectPatriarchales
dc.subjectRacismes
dc.subjectAmericanes
dc.subjectGóticoes
dc.subjectCasa encantadaes
dc.subjectPatriarcales
dc.subjectRacismoes
dc.subjectAmericanoes
dc.titleThe Haunted House in Toni Morrison’s A Mercyes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://institucional.us.es/revistas/estudios/19/6.L%c3%93PEZ.pdfes
idus.format.extent15 p.es
dc.journaltitleRevista de Estudios Norteamericanoses
dc.publication.issue19es
dc.publication.initialPage99es
dc.publication.endPage113es

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