Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Calidad en la enseñanza: estrategias de eficacia en la docencia en el campo de la medicina conductual

 

Advanced Search
 
Opened Access Calidad en la enseñanza: estrategias de eficacia en la docencia en el campo de la medicina conductual
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Author: Borda Mas, María de las Mercedes
Pérez San Gregorio, María de los Ángeles
Antequera Jurado, Rosario
Department: Universidad de Sevilla. Departamento de Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológicos
Date: 1999
Published in: Revista de Enseñanza Universitaria, extra 1999, 243-260.
Document type: Article
Abstract: Los objetivos del presente trabajo son: a) determinar el nivel de satisfacción de los alumnos en relación con las clases prácticas recibidas en esta asignatura cursada y, b) conocer en qué medida influye el aprendizaje de conocimientos teóricos apli...
[See more]
In this study we analysed: a) the satisfaction of the students in relation to the ‘practice teaching’ in the subject Behaviour Therapy or Modification, and b) the influence of the ‘theorist teaching’ and psychopathological problems applied in Medicine at two levels: “perception of capacity” and “perception of preparation” for intervention in different medical problems. The sampled was formed for 323 students, distributed in 4 groups. All the students was matriculated in Behaviour Therapy (Old Plan) of Behaviour Modification (Present Plan). The results showed that (1) the valuations of the groups were similar, and (2) the level of “perception of capacity” and “perception of preparation” for the intervention in different medical problems was similar in the two groups”.
Cite: Borda Mas, M.d.l.M., Pérez San Gregorio, M.d.l.Á. y Antequera Jurado, R. (1999). Calidad en la enseñanza: estrategias de eficacia en la docencia en el campo de la medicina conductual. Revista de Enseñanza Universitaria, extra 1999, 243-260.
Size: 4.239Mb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/47992

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)