Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Bibliotecas, medios y métricas de la web social

 

Advanced Search
 
Opened Access Bibliotecas, medios y métricas de la web social
Cites

Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Libraries, social media and metrics
Author: González Fernández-Villavicencio, Nieves
Department: Universidad de Sevilla. Biblioteca
Date: 2016
Published in: Anales de documentación, 19(1), 13 p.
Document type: Article
Abstract: Se presenta un resumen de la tesis Rentabilidad de la biblioteca en la web social, describiendo la investigación que se ha llevado a cabo para demostrar que el uso de la web social por las bibliotecas en su oferta de productos y servicios adecuados a las expectativas de sus usuarios, es rentable para su institución al obtener diferentes tipos de ROI. Se describe la batería de indicadores y métricas para evaluar su evolución y resultados This paper is an abstract of the dissertation Profitability of a library using social media and highlights research carried out in order to demonstrate the profitability of libraries that make use of social media both to offer products and services to the users in line with their expectations and needs and to deliver different types of ROI. A set of social media indicators to measure the evolution and results has also been established
Size: 168.9Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/38646

DOI: http://dx.doi.org/10.6018/analesdoc.19.1.234001

See editor´s version
See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

This item appears in the following Collection(s)