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El relato audiovisual publicitario del siglo XXI. Del medio televisión al medio internet. ¿Nuevos medios o nuevas formas de consumo audiovisual?

 

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Opened Access El relato audiovisual publicitario del siglo XXI. Del medio televisión al medio internet. ¿Nuevos medios o nuevas formas de consumo audiovisual?
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Author: Martín Casado, Teresa Gema
Echazarreta Soler, Carmen
Vinyals i Corney, Manel
Date: 2012
Published in: I Congreso Internacional de la Red Iberoamericana de Narrativas Audiovisuales (Red INAV). Málaga-Sevilla, 23-25 de mayo de 2012. Editores: Virginia Guarinos, María Jesús Ruiz (pp. 151-163). Sevilla : Universidad de Sevilla, Secretariado de Recursos Audiovisuales y Nuevas Tecnologías
Document type: Presentation
Abstract: Estudiar la comunicación publicitaria del siglo XXI nos permite entender la importancia del desarrollo actual de este tipo de comunicación. Sin duda un desarrollo que afecta enormemente en el modo en que las marcas llevan a cabo sus estrategias d...
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The study of XXI century advertising communication shows the importance of its ongoing development. Certainly this developement greatly affects the way that brands perform their advertising strategies. But undoubtedly audiovisual format is still the most used by agencies and advertisers to contact their audience. The twentieth century was defined by development of the use of television, and XXI century is defined by development of internet usage, but the real question is if this change is just a change of mean of communication or a change of strategies and audiovisual advertising format to reach the target audience. Current advertising messages are more interactive. Often consumers voluntarily participate in the campaign and even distribute it. The change is of formats but of consumer´s relationship with audiovisual advertising message and product.
Cite: Martín Casado, T.G., Echazarreta Soler, C. y Vinyals i Corney, M. (2012). El relato audiovisual publicitario del siglo XXI. Del medio televisión al medio internet. ¿Nuevos medios o nuevas formas de consumo audiovisual?.
Size: 304.0Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/34206

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