Repositorio de producción científica de la Universidad de Sevilla

Tendencias del aprendizaje permanente en el espacio europeo

 

Advanced Search
 
Opened Access Tendencias del aprendizaje permanente en el espacio europeo
Cites
Show item statistics
Icon
Export to
Título alternativo: Permanent learning tendencies in the European space
Author: Ríos González, Francisca
Date: 2006
Published in: Cuestiones Pedagógicas, 18, 271-284
Document type: Article
Abstract: Dentro del desarrollo de la educación permanente en la Unión Europea durante la segunda mitad del siglo XX, distinguimos cuatro grandes etapas: 1ª (1950-1992): desarrollo de la alfabetización, la formación profesional y la formación continua; 2ª (1993-1995): primeros pasos en la nueva concepción de la educación permanente; 3ª (1996-1999): consolidación del aprendizaje permanente en la Unión Europea, y 4ª (2000-2002): lograr la sociedad del conocimiento a lo largo de toda la vida. In the development of permanent education in the European Union in the period of 1950-2002, the transformation is differentiated in four great stages: one (1950-1992): development of literacy and professional and continous training; two (1993-1995): initial steps in a new concept of permanent education; three (1996-1999): consolidation of permanent learning in the European Union, and four (2000-2002): society’s attainment of knowledge for the rest of their life.
Size: 136.9Kb
Format: PDF

URI: http://hdl.handle.net/11441/29983

See editor´s version

This work is under a Creative Commons License: 
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España

This item appears in the following Collection(s)