Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Artículo
Innovación y Bolonia: la enseñanza/aprendizaje de inglés L3 en la Universidad Pablo de Olavide
(Universidad de Sevilla, 2010)
This article provides an insight into the teaching/learning process of English as a second foreign language in the context of the degree on Translation and Interpreting taught at Universidad Pablo de Olavide. It begins by ...
Artículo
El resumen y su evaluación: aspectos teóricos y pedagógicos en el contexto de lenguas extranjeras
(2012)
A partir de investigaciones teóricas previas en el área de la comprensión lectora y el resumen, este trabajo presenta un modelo de baremo de bandas analíticas para evaluar resúmenes de textos expositivos en el aula de ...
Artículo
Towards a multimodal perspective to assess pragmatics: A study based on complaints-responses to complaints
(Universidad de Sevilla, 2019)
The purpose of this study is to provide insights into pragmatic assessment in terms of appropriateness from a multimodal perspective at a conversational level. The study involved the design of a rubric for assessing pragmatic ...
Artículo
Comparing native speaker ratings and quantitative measures of oral proficiency in IELTS interviews
(Grupo de investigación La lengua inglesa en el ámbito universitario (PAI: HUM 0397), en coedición con la Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017)
Research on second language acquisition has used various quantitative and qualitative measures to assess oral proficiency, yet there is little empirical research comparing these measures. Comparisons between quantitative ...
Artículo
Una forma de reducir la ansiedad en los exámenes orales de inglés como lengua extranjera: técnica de reevaluación positiva
(Universidad de Sevilla, 2002)
This paper deals with a research project, which aims to analyze the application of a technique in order to reduce anxiety in foreign language oral exams. After considering reasons for the existence of exam anxiety and some ...