Buscar
Mostrando ítems 1-9 de 9
Artículo
Artículo
Bilingual education research: a bibliometric study
(Universidad de Sevilla, 2019)
The aim of this paper is to analyze through bibliometric indicators the scientific literature related to bilingual education published between 1968 and September 2018. Bilingual education is shaping current educational systems ...
Artículo
Educación para el bilingüismo en contexto monolingüe: dos lenguas conectadas desde el currículo
(Universidad de Sevilla, 2010)
Una investigación sobre el impacto de un currículo que busca el bilingüismo español/inglés en un colegio privado de una ciudad intermedia colombiana, un contexto sociolingüístico monolingüe y alejado del uso real del inglés, ...
Artículo
One generation after the bilingual turn: results from a large-scale clil teachers’ survey
(Editorial de la Universidad de Sevilla, 2020)
The bilingual turn required education systems to undergo structural changes in order to adapt to the new situations. These adjustments included better language training for teachers, the adoption of alternative teaching ...
Artículo
Educación bilingüe
(2012)
Artículo
Bilingual education in the region of Murcia: a qualitative study on teachers' views
(Universidad de Sevilla, 2019)
Following a decade of the implementation of a Spanish-English bilingual education system in compulsory education in the Region of Murcia (Spain), it seems increasingly important to gain understanding and insight ...
Artículo
Bilingual education in minority language contexts: when a high level of linguistic competence is not enough
(Universidad de Sevilla, 2019)
Much of the debate on bilingualism and interculturality has focused on the cultural and linguistic diversity of indigenous populations in regions such as South America. In Europe and North America, the educational rights ...
Artículo
La interculturalidad en la asignatura de inglés de la E.S.O. bilingüe en Sevilla, España
(Universidad de Sevilla, 2014)
La enseñanza de un idioma no puede separarse de la enseñanza de su(s) cultura(s) debido a que, como apuntan Grève y Van Passel (1971: 173), “la lengua representa en esencia uno de los principales aspectos de la cultura de ...
Artículo
Social science learning and gender-based differences in clil. A prelimirary study
(Universidad de Sevilla, 2019)
This article shows the preliminary results of a longitudinal study that aims to (i) determine the impact of bilingual education on the acquisition of contents related to social sciences, and (ii) its effect on the reduction ...