Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 20
Artículo
Quadraginta: A project for a collective Audiovisual Reflection in the Era of COVID-19.
(Taylor and Francis Online, 2022)
Artículo
Colonizar y Decolonizar la Red, 4 fases
(Asociación Reconocer, Sevilla, España, 2016)
Artículo
Alterglobalización para la cultura digital: repensar el modelo hegemónico
(Asociación Reconocer, Sevilla, España, 2014)
Artículo
Postdigital education: an approach from critical and media pedagogy for a post-COVID19 context
(2023)
The article focuses on an analytical, organised and grounded reflection on the concept of postdigital in its relation to education in the contemporary context. This reflective exercise on the idea of postdigital ...
Artículo
Artículo
Relaciones del Arte de Internet con la Cultura Libre
(Universitat de València. Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives, 2015)
Artículo
Territorios de la Mirada. Inclusión, Educación y Artes con la Comunidad Refugiada en Grecia
(Universidad Autónoma Madrid, 2021)
Este artículo presenta los resultados de la práctica e investigación pedagógicas llevadas a cabo dentro del proyecto de cooperación internacional “Artes, cultura y educación para el desarrollo. Educación y cultura para ...
Artículo
Reflections IX and X: reflections from Education and the Arts in the COVID-19 Era
(Universidad de Sevilla: Grupo de Investigación Educación y Cultura Audiovisual, 2020)
Reflexão VI corresponde a Ana Mae Barbosa, uma referência internacional em educação artística. Seu texto é uma homenagem a Arthur Efland, um influente educador de arte com quem ela trabalhou durante anos e com quem tinha ...
Artículo
Reflections from Education and the Arts in the COVID-19 Era. Reflections IX, X
(Universidad Sevilla, 2020)
Reflection IX is a text developed by Kerry Freedman, Professor and researcher at Norhern Illinois University (USA). Dr Freedman is an international reference for contemporary art education and visual culture pedagogy. ...
Artículo
A systematic review approach to the understanding of intercreativity as an educational resource
(Routledge and Taylor and Francis, 2024)
Intercreativity is a relevant phenomenon with significant social, cultural and educational implications in the postdigital era. Its meaning refers to the fact of solving problems and making a collective production. ...