Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 12
Artículo
Gestión de calidad total en empresas españolas: Un análisis cultural y de rendimiento
(Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, AEDEM, 1997)
The aim of this research paper is to find out a number of aspects related to the implementation of Total Quality Management in Spanish companies. The study has been structured around three major questions: what type of ...
Artículo
La importancia del concepto del aprendizaje organizacional para la estrategia de Marketing. Una investigación cuantitativa
(Universidad de Deusto; Deustuko Unibertsitatea: Asociación de Licenciados en Ciencias Económicas, 2011)
Kottler y Amstrong (2005) refieren que el principal objetivo del Marketing Estratégico (ME) es identificar las necesidades futuras del consumidor y desarrollar los productos y servicios necesarios para su satisfacción. ...
Artículo
Reacting to a generalised crisis. A theoretical approach to the consumption of slack resources in family firms
(Universidad de Málaga, 2021)
Research to date has shown that companies can accumulate resources over those strictly needed in order to overcome the uncertainty associated to a crisis. But the usage, re- deployment, or consumption of ...
Artículo
Uncontrolled counter-knowledge: its effects onknowledge management corridors
(Taylor & Francis, 2019)
Disinformation and misconceptions based on unverified information (e.g., hoaxes, exaggera-tions, or gossip) is what is called“counter-knowledge”. Knowledge management corridorsestablish a framework for relationships between ...
Artículo
An explanatory and predictive PLS-SEM approach to the relationship between organizational culture,organizational performance and customer loyalty: The case of health clubs
(Emerald, 2018)
Purpose This study aims to analyze the impact and predictive capacity of organizational culture on both customer loyalty and organizational performance in health clubs using data from managers and customers of health ...
Artículo
The influence of organisational culture on the Total Quality Management programme performance
(Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, AEDEM, 2012)
This paper aims to examine the relationships between different types of cultures and effectiveness in Total Quality Management (TQM) implementation. Using Cameron’s framework, we have tested the connection between a ...
Artículo
Análisis del efecto inmediato y diferido de la orientación al mercado sobre los resultados organizacionales. Un estudio longitudinal
(Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, AEDEM, 2012)
El objetivo del presente trabajo se centra en analizar el efecto, tanto inmediato como diferido, de la orientación al mercado (OM) sobre los resultados organizacionales. Para ello, se ha realizado un estudio longitudinal, ...
Artículo
Estudio del performance de los grupos estratégicos en el sistema de franquicia español
(Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa, AEDEM, 2010)
La preocupación por considerar la heterogeneidad en los comportamientos empresariales dentro de un sector de actividad, ha sido uno de los principales motivos para la búsqueda e identificación de grupos estratégicos, ...
Artículo
Strategic group identification using evolutionary computation
(2010)
This paper proposes to identify strategic groups among franchisors from a big set of franchisor variables. Genetic evolutionary computation was used to reduce a set of variables efficiently, and factor analysis was used ...
Artículo
Consecuencia de un cambio en la alta dirección
(Asociación Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2001)
El objetivo de este trabajo consiste en analizar las consecuencias que conlleva la sustitución de un miembro de la alta dirección (presidente, consejero delegado o director general) en la organización. En primer lugar, se ...