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Mostrando ítems 1-10 de 11
Artículo
La medida de la imagen de los destinos turísticos y sus consecuencias
(Instituto Nacional de Estadística, 2010)
El sector turístico sigue teniendo un peso importante en el sistema económico español. Uno de los componentes fundamentales en su oferta es el propio destino turístico. Por ello analizamos aquí si la imagen que los turistas ...
Artículo
The influence of gender on the entrepreneurial intentions of journalism students
(Intangible Capital, 2017)
Purpose: The purpose of this paper is to understand the gender differences in the formation of entrepreneurial intentions among future communications professionals. Building on the Theory of Planned Behavior (TPB), it ...
Ponencia
Factores que afectan a la adopción del big data como instrumento de marketing en empresas españolas
(2018)
El uso masivo de los smartphones, la gran cantidad de aparatos y sensores conectados a internet y el abaratamiento de la computación y almacenamiento de datos han permitido que se generalice el Big Data. Hoy día, las ...
Ponencia
Influenciadores e inhibidores en la intención de uso de la banca electrónica por los mayores de 60 años
(Universidad de Alicante, 2017)
El presente trabajo propone como objetivo el estudio de los efectos de una serie de factores inhibidores e influenciadores, sobre la intención del comportamiento y uso de la banca electrónica en el caso de los adultos ...
Ponencia
Determinants of User Acceptance of a Local eGovernment Electronic Document Management System (EDMS)
(Academic Publishing International Limited, 2012)
On numerous occasions the significant value of the investments involved in the development of eGovernment and the expectations of governmental information systems use do not correspond to the rate of effective use. This ...
Artículo
Uncontrolled counter-knowledge: its effects onknowledge management corridors
(Taylor & Francis, 2019)
Disinformation and misconceptions based on unverified information (e.g., hoaxes, exaggera-tions, or gossip) is what is called“counter-knowledge”. Knowledge management corridorsestablish a framework for relationships between ...
Artículo
Willingness to Comply with Corporate Law: An Interdisciplinary Teaching Method in Higher Education
(MDPI, 2018)
Using an innovation training project, an interdisciplinary cross-sectional teaching strategy was developed to enhance students’ willingness to comply with the law. Thirty-five business, finance and accounting teachers ...
Capítulo de Libro
Extendiendo el modelo UTAUT para evaluar los factores que afectan la adopción del Big Data en empresas españolas
(Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial, 2018)
La implantación de técnicas de Big Data es una realidad en la toma de decisiones de marketing. Este desarrollo cuestiona qué factores afectan a las empresas en la aceptación de estas tecnologías. En respuesta, extendemos ...
Artículo
Impact of the perceived importance of a hotels's corporate responsibility on tourists' complaints behaviour
(Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC, 2015)
This work is centred on the study of the Corporate Responsibility (CR) of hotel firms and its influence on tourists’ complaints behaviour. The methodology of the empirical study, carried out ...
Artículo
Regional development and capital structure of SMEs
(Universidad del País Vasco, 2018)
This article studies the influence of regional institutional environment, measured as regional development, on capital structure of small and medium-sized enterprises (SMEs). Furthermore, the standard firm-factor determinants ...