Ponencia
La docencia del dibujo en el primer curso de implantación del crédito europeo de la enseñanza de arquitectura en la E.T.S. de Arquitectura de Sevilla: su aplicación para la adquisición de competencias básicas y la diversidad de proyectos docentes
Autor/es | Arévalo Rodríguez, Federico
Benítez Bodes, Rosa Gimena Córdoba, Pilar |
Coordinador/Director | Hidalgo Delgado, Francisco
López Gonzalez, María Concepción |
Departamento | Universidad de Sevilla. Departamento de Expresión Gráfica Arquitectónica Universidad de Sevilla. Departamento de Construcciones Arquitectónicas I (ETSA) |
Fecha de publicación | 2012 |
Fecha de depósito | 2020-04-28 |
ISBN/ISSN | 978-84-8363-964-1 |
Resumen | The new European Space of High Education has led to significant changes in teaching graphic subjects applied
to architecture, both in reducing the number of contact hours, as the need to provide a clear theory to ... The new European Space of High Education has led to significant changes in teaching graphic subjects applied to architecture, both in reducing the number of contact hours, as the need to provide a clear theory to avoid excessive work of the student, adjusting time proportionally to their homework. In the School of Architecture of Seville, the three graphic subjects taught in the 1998 Plan have been reduced to four quarterly subjects in the 2010 Plan, so the contents are divided into four common programs that have sufficient breadth to let many aspects opened to each teaching project. As there are several aspects repeated, at least, in the two subjects of the first year, some of them are treated in either semester on individual teaching project, so there are significant mismatches. This research analyzes this situation and proposes possible actions in order to improve them. |
Cita | Arévalo-Rodríguez, F., Benítez Bodes, R. y Gimena Córdoba, P. (2012). La docencia del dibujo en el primer curso de implantación del crédito europeo de la enseñanza de arquitectura en la E.T.S. de Arquitectura de Sevilla: su aplicación para la adquisición de competencias básicas y la diversidad de proyectos docentes. En XI Congreso Internacional de Expresión Gráfica aplicada a la Edificación: Investigación gráfica, expresión arquitectónica (846-854), Valencia: Universitat Politècnica de València. |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver | Descripción |
---|---|---|---|---|
Docencia.pdf | 774.8Kb | [PDF] | Ver/ | |