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Artículo

dc.creatorNarbona Carrión, María Doloreses
dc.date.accessioned2019-04-23T07:21:18Z
dc.date.available2019-04-23T07:21:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationNarbona Carrión, M.D. (2018). The Representation of The Female Body in the Contemporary Cultural Context: The Case of HBO’s Girls. Revista de Estudios Norteamericanos, 22, 211-245.
dc.identifier.issn1133-309Xes
dc.identifier.issn2253-8410es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/85840
dc.description.abstractKeeping in mind the confusing atmosphere surrounding the contemporary understanding of feminism, and guided by a solid theoretical feminist perspective, the aim of this work is to study how economic neoliberal interests are utilising supposedly feminist ideas to commodify the bodies of contemporary women in different ways. I will highlight how the mass media has become an essential tool to spread confusing messages which try to lead women to think that, by controlling their bodies in order to have particular physical attributes, they will also feel happier and empowered. Afterwards, I will demonstrate how the above-mentioned confusion is also stirred by contemporary celebrities –such as Lena Dunham– who have taken personal advantage of this fashionable feminist trend. To prove my hypothesis, I will develop an analysis of Dunham‘s representations of female bodies (especially in her TV series Girls) in order to study and reflect on their supposedly feminist foundations. This will lead us to question the genuineness of her self-proclamation as a champion of the acceptance and defence of the ordinary body. I will base this idea on my inference that the motivation of her original portrayal of the female body is rather derived from an economic interest that resembles that proper to the beauty industry against which she is allegedly fighting.es
dc.description.abstractTeniendo en cuenta la confusión en torno al concepto ―feminismo‖ (hoy tan de moda), y con la ayuda de una sólida base teórica feminista, mi estudio plasmará cómo los intereses económicos neoliberales están utilizando ideas supuestamente feministas para mercantilizar los cuerpos de las mujeres contemporáneas de diferentes modos. Empezaré señalando cómo los medios de comunicación se han convertido en una herramienta esencial para propagar mensajes confusos que intentan hacer creer a las mujeres que, controlando sus cuerpos para que tengan ciertos atributos físicos, se sentirán más felices y empoderadas. Después pasaré a demostrar cómo la confusión antes mencionada está también fomentada por personajes famosos tales como Lena Dunham, que han sacado provecho personal de la corriente feminista de moda consistente en mostrar alternativas contrarias a los imperativos de belleza patriarcales. Para probar mi hipótesis, llevaré a cabo el análisis de las representaciones de los cuerpos de mujeres realizados por Lena Dunham (especialmente los de su serie de televisión, Girls) para estudiar y reflexionar sobre sus fundamentos supuestamente feministas. Esto pone en tela de juicio la autenticidad de su autoproclamación como abanderada de la aceptación y defensa de los cuerpos normales. Basaré esta idea en mi inferencia de que la motivación de su representación original del cuerpo femenino se basa más bien en un interés económico muy parecido al propio de la industria de la belleza en contra de la cual está luchando supuestamente.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofRevista de Estudios Norteamericanos, 22, 211-245.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectRepresentation of female bodieses
dc.subjectHBO's Girlses
dc.subjectLena Dunhames
dc.subjectBeauty standardses
dc.subjectCelebrity feminismes
dc.subjectRepresentación de los cuerpos de mujereses
dc.subject(HBO) Girlses
dc.subjectEstándares de bellezaes
dc.subjectFeminismo de famososes
dc.titleThe Representation of The Female Body in the Contemporary Cultural Context: The Case of HBO’s Girlses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.12795/REN.2018.i22.10es
dc.identifier.doi10.12795/REN.2018.i22.10es
idus.format.extent35 p.es
dc.journaltitleRevista de Estudios Norteamericanoses
dc.publication.issue22es
dc.publication.initialPage211es
dc.publication.endPage245es

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