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Article

dc.creatorHernando Real, Noeliaes
dc.date.accessioned2019-04-22T12:25:59Z
dc.date.available2019-04-22T12:25:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationHernando Real, N. (2018). Vital Contacts: Dramatic Downclassing in Bosworth Crocker’s Humble Folk. Revista de Estudios Norteamericanos, 22, 121-144.
dc.identifier.issn1133-309Xes
dc.identifier.issn2253-8410es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/85822
dc.description.abstractThe present paper provides a revision of the concept of vital contact, which gained importance during the Progressive Era, and its gendered division, as applied to Bosworth Crocker‘s plays included in the collection Humble Folk (1923). Taking Crocker‘s plays as case studies, this paper discusses the binary division between tourism narratives and sociological narratives of slumming, which enables the rediscovery of Bosworth Crocker, a long-neglected transatlantic author usually regarded as a minor writer known through her failed marriage to famous critic and scholar Ludwig Lewisohn. Consequently, the present discussion argues how, through her theater, Crocker engaged with social activism, appealing to the social conscience of her audiences/readers and voicing the need to legislate on tenement housing, prostitution, domestic violence and women‘s rights over their own salaries, concerns that marked U.S evolution from Victorian to modern times.es
dc.description.abstractEste ensayo revisa el concepto de ―contacto vital,‖ que gozó de importancia en la Era Progresista, y sus diferencias en base al género en las piezas teatrales de Bosworth Crocker recogidas en el volumen Humble Folk (1923). Tomando las obras de Crocker como foco, este ensayo también discute la división binaria que a menudo se da en obras ambientadas en los barrios bajos entre ficción turística y ficción sociológica, para así redescubrir a Bosworth Crocker, una autora transatlántica olvidada por la crítica, normalmente reducida al estatus de escritora menor, y solo conocida por su matrimonio fallido con el famoso crítico y escritor Ludwig Lewisohn. Por lo tanto, el presente artículo argumenta que, a través de su teatro, Crocker demuestra su compromiso con el activismo social, haciendo un llamamiento a la conciencia social de su público y dando voz a la necesidad de legislar sobre la vivienda, la prostitución, la violencia doméstica y el derecho de la mujer a mantener su sueldo, problemas que marcaron la evolución de los Estados Unidos de la era victoriana a la era moderna.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofRevista de Estudios Norteamericanos, 22, 121-144.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBosworth Crockeres
dc.subjectModern dramaes
dc.subjectProgressive Eraes
dc.subjectSlumminges
dc.subjectSocial activismes
dc.subjectTourism narrativees
dc.subjectSociological narrativees
dc.subjectTeatro modernoes
dc.subjectEra Progresistaes
dc.subjectBarrios pobreses
dc.subjectActivismo sociales
dc.subjectFicción turísticaes
dc.subjectFicción sociológicaes
dc.titleVital Contacts: Dramatic Downclassing in Bosworth Crocker’s Humble Folkes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.12795/REN.2018.i22.06es
dc.identifier.doi10.12795/REN.2018.i22.06es
idus.format.extent24 p.es
dc.journaltitleRevista de Estudios Norteamericanoses
dc.publication.issue22es
dc.publication.initialPage121es
dc.publication.endPage144es

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