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Artículo

dc.creatorFosl, Peter S.es
dc.date.accessioned2019-01-25T08:52:02Z
dc.date.available2019-01-25T08:52:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationFosl, P.S. (2018). Skepticism in Hume's Politics and Histories. Araucaria, 40, 371-401.
dc.identifier.issn2340-2199es
dc.identifier.issn1575-6823es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/82055
dc.description.abstractThis essay argues that Hume’s political and historical thought is well read as skeptical and skeptical in a way that roots it deeply in the Hellenistic traditions of both Pyrrhonian and Academical thought. It deploys skeptical instruments to undermine political rationalism as well as theologically and metaphysically political ideologies. (1) Hume’s is politics of opinion (doxa) and (2) appearance (phainomena). It labors to oppose faction and enthusiasm and generate (3) suspension (epochê), (4) balance (isosthenia), (5) tranquility (ataraxia), and (6) moderation (metriopatheia, moderatio). Because Hume advocate the use of reflectively generated but epistemically and metaphysically suspensive general rules, his political thought is not intrinsically conservative. While it valorizes stability and peace, Humean politics accepts a contested and open-ended (zetesis) political order, one that requires continuous maintenance and revision but does not pretend to any ultimate or final progress or end.es
dc.description.abstractEste ensayo pretende demostrar que el pensamiento político e histórico de Hume se interpreta bien cuando se lo lee como escéptico, y de un escepticismo que hunde sus raíces en las tradiciones helenísticas tanto del pensamiento académico como del pirrónico. Despliega instrumentos escépticos que socavan tanto el racionalismo político como las ideologías políticas de base metafísica o teológica. (1) La de Hume es una política de la opinión (doxa) y (2) la apariencia (phainomena). Trabaja para oponerse a la facción y al entusiasmo y generar (3) suspensión (epochê), (4) balance (isosthenia), (5) tranquilidad (ataraxia), y (6) moderación (metriopatheia, moderatio). A causa de la defensa de Hume del uso de reglas generales producidas de forma reflexiva, pero que suspenden compromisos epistémicos o metafísicos, su pensamiento político no es intrínsecamente conservador. Mientras que valora la estabilidad y la paz, la política humeana acepta un orden político de confrontación abierta (zetesis), un orden que requiere de un mantenimiento continuo y de revisiones, pero que no pretende un progreso o fin último o definitivo.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofAraucaria, 40, 371-401.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectDavid Humees
dc.subjectSkepticismes
dc.subjectScepticismes
dc.subjectPyrrhonismes
dc.subjectAcademicismes
dc.subjectPolitical theoryes
dc.subjectEarly modern philosophyes
dc.subjectEscepticismoes
dc.subjectPirronismoes
dc.subjectAcademicismoes
dc.subjectTeoría políticaes
dc.subjectFilosofía modernaes
dc.titleSkepticism in Hume's Politics and Historieses
dc.title.alternativeEl escepticismo en el pensamiento político e histórico de David Humees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://revistascientificas.us.es/index.php/araucaria/article/download/6645/5915es
idus.format.extent31 p.es
dc.journaltitleAraucariaes
dc.publication.issue40es
dc.publication.initialPage371es
dc.publication.endPage401es

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