Show simple item record

Final Degree Project

dc.contributor.advisorCarranza Ruíz, Carmenes
dc.creatorPrieto Rojas, Fernando Antonioes
dc.date.accessioned2018-12-03T19:17:28Z
dc.date.available2018-12-03T19:17:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationPrieto Rojas, F.A. (2018). La utilización de las TIC en la enseñanza: la orientación en el medio natural a través de Classroom. (Trabajo Fin de Grado Inédito). Universidad de Sevilla, Sevilla.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/80773
dc.description.abstractEsta intervención educativa se centra en la enseñanza de la orientación en el medio natural al alumnado de Educación Primaria, a través del diseño y utilización de una clase desarrollada por medio de la aplicación informática “Classroom”. El uso de las TIC como proyecto de innovación en los centros escolares conlleva modificaciones en las diferentes estructuras, en la organización de los medios, en la formación del profesorado, en su colaboración con proyectos comunes, etc. Estos cambios suponen una serie de implicaciones que inciden también en el propio alumnado: nuevos medios, nueva metodología, nuevas relaciones con el profesorado. Classroom es un servicio gratuito para centros educativos, organizaciones sin ánimo de lucro y cualquiera que tenga una cuenta personal de Google. Gracias a esta aplicación, profesorado y alumnado pueden mantenerse en contacto fácilmente, ya sea dentro o fuera del centro. Classroom permite ahorrar tiempo y papel, así como crear clases, distribuir tareas, comunicarse con otros usuarios y mantener el trabajo organizado de manera sencillaes
dc.description.abstractThis educational intervention centres in the education of the orientation in the half natural to the student body of Primary Education, through the design and utilisation of a class developed by means of the computer application "classroom". From the beginning the human being needs to orient, of such form that wants to know by where goes, to where directs , and in some cases, even more important, and even vital, by where return. The use of the TIC like project of innovation in the school centres comports modifications in the different structures, in the organisation of the means, in the training of the teaching staff, in his collaboration with common projects, etc. These changes involve a series of implications that also affect the students themselves: new media, new methodology, new relationships with the teaching staff. Classroom is a free service for educational centers, non-profit organizations and anyone with a personal Google account. Thanks to this application, teachers and students can keep in touch easily, either inside or outside the center. Classroom saves time and paper, as well as creating classes, distributing tasks, communicating with other users and keeping work organized in a simple way.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectClassroomes
dc.subjectOrientaciónes
dc.subjectTecnologías de la información y la comunicaciónes
dc.subjectGPSes
dc.subjectBrújulaes
dc.titleLa utilización de las TIC en la enseñanza: la orientación en el medio natural a través de Classroomes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Geografía Humanaes
dc.description.degreeUniversidad de Sevilla. Grado en Educación Primariaes
idus.format.extent47 p.es

FilesSizeFormatViewDescription
PRIETO ROJAS, FERNANDO ANTONIO ...2.438MbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional