Mostrar el registro sencillo del ítem

Artículo

dc.creatorGil Flores, Javieres
dc.date.accessioned2018-08-10T08:13:40Z
dc.date.available2018-08-10T08:13:40Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.citationGil Flores, J. (1999). Actitudes hacia la estadística. Incidencia de las variables sexo y formación previa. Revista española de Pedagogía, 57 (214), 567-589.
dc.identifier.issn0034-9461es
dc.identifier.issn2174-0909es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/77984
dc.description.abstractThis articlc studies Education student's attitudes towards statistics. Once analysed the technical characteristics about the instrument used, the different dimensions are explored. examining the differences up the altitudes concerning both the gender and the educational background of the subjects. On the second hand, thc weaker aspects about statisticsare identil1ed. as well as the characteristics ofthe subjects thatreachedthe lower marks. Measures to be adopted and educational methods these would improve the students attitudes towards this matter are also proposed.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional de La Riojaes
dc.relation.ispartofRevista española de Pedagogía, 57 (214), 567-589.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEstadística aplicadaes
dc.subjectEducación Superiores
dc.subjectActitudeses
dc.subjectMedición estadísticaes
dc.titleActitudes hacia la estadística. Incidencia de las variables sexo y formación previaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dcterms.identifierhttps://ror.org/03yxnpp24
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educaciónes
dc.relation.publisherversionhttps://revistadepedagogia.org/wp-content/uploads/2007/06/8Actitudes_hacia_la_estadistica.pdfes
idus.format.extent23 p.es
dc.journaltitleRevista española de Pedagogíaes
dc.publication.volumen57es
dc.publication.issue214es
dc.publication.initialPage567es
dc.publication.endPage589es
dc.identifier.sisius6511156es

FicherosTamañoFormatoVerDescripción
Actitudes_hacia_la_estadistica.pdf895.5KbIcon   [PDF] Ver/Abrir  

Este registro aparece en las siguientes colecciones

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional