Show simple item record

Article

dc.creatorCalvo, Elviraes
dc.date.accessioned2018-06-14T10:03:52Z
dc.date.available2018-06-14T10:03:52Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationCalvo, E. (2011). ¿Es posible una televisión económica en España?. Admira, 3, 58-73.
dc.identifier.issn1989-6972es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/76186
dc.description.abstractEn España, la popularización del sector financiero en la década de 1980 trajo consigo una proliferación de publicaciones especializadas en información económica. En 1994 aparece Radio Intereconomía que actualmente se ha convertido en un referente histórico. La especialización llegó a la televisión gracias a los cableoperadores y las plataformas digitales. Durante poco mas de una década (1997-2009), han convivido dos modelos de televisión económica en España: Bloomberg TV e Intereconomía TV. Con diferentes planteamientos empresariales, ambas lograron hacerse un hueco en el mercado audiovisual. La primera cerró su sede española en 2009 como consecuencia de las graves consecuencias de la gran crisis financiera mundial que aún padecemos. La segunda ha sufrido diferentes avatares hasta llegar al 2011 convertida en una televisión generalista. Sin embargo, a los seguidores y consumidores de información económica, no les ha dejado huérfanos: Intereconomía Business emite desde hace un año para cubrir las expectativas de esta audiencia especializada.es
dc.description.abstractIn Spain, the popularization of the financial sector in the decade of 1980 brought a proliferation of publications specialized in economic information. In 1994 appears Intereconomía Radio that nowadays it´s a historical model. The specialization came to the television thanks to the cableoperators and the digital platforms. During few more decade (1997-2009), have coexisted two models of economic television in Spain: Bloomberg TV and Intereconomía TV. With different managerial expositions, both they managed a hollow to be done on the audio-visual market. The first one closed his Spanish headquarters in 2009 as consequence of the serious consequences of the great financial world crisis that still we suffer. The second one has suffered different vicissitudes up to coming 2011 turned into a general television. <evertheless, the followers and consumers of economic information, have not been left by it orphans: Intereconomy Business broadcasts for one year to cover the expectations of this specialized audience.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofAdmira, 3, 58-73.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectInformación económicaes
dc.subjectMedios especializadoses
dc.subjectAudiovisuales
dc.subjectTelevisiónes
dc.subjectIntereconomía TVes
dc.subjectIntereconomá Businesses
dc.subjectEconomic informationes
dc.subjectSpecialized mediases
dc.subjectAudiovisuales
dc.subjectTelevisiones
dc.subjectIntereconomía Businesses
dc.title¿Es posible una televisión económica en España?es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://docs.wixstatic.com/ugd/b08024_8e678b04bac946c5a21dad1505b86754.pdfes
idus.format.extent16 p.es
dc.journaltitleAdmiraes
dc.publication.issue3es
dc.publication.initialPage58es
dc.publication.endPage73es

FilesSizeFormatViewDescription
b08024_8e678b04bac946c5a21dad1 ...174.1KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional