Show simple item record

Presentation

dc.creatorIbáñez-Alfonso, Joaquínes
dc.creatorSaldaña Sage, Davides
dc.date.accessioned2018-04-05T12:32:36Z
dc.date.available2018-04-05T12:32:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationIbáñez-Alfonso, J. y Saldaña Sage, D. (2016). Autorregulación y desarrollo escolar: Influencia del Estatus Socioeconómico sobre el desarrollo del control ejecutivo frío vs. cálido y su vinculación con el rendimiento académico. En Investigación educativa con impacto social. V Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa (CIMIE16) Sevilla: Asociación Interdisciplinar de Investigación Educativa (AMIE).
dc.identifier.isbn978-84-617-7659-7es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/71992
dc.description.abstractNowadays there is a consensus regarding the influence of socioeconomic-status on academic performance. This relation seems to be mediated by both family context and cognitive abilities such as self-regulation. The aim of this study was to analyse the interaction of these factors in 174 students from diverse socioeconomic-status families ranging from 8 to 15 years old. Participants completed a battery of cognitive tests and questionnaires. Our results using structural equations modelling allow us to demonstrate that relations between family context, self-regulation skills, and academic achievement, can be integrated into a single explanatory model. Cognitive performance was the main mediator of SES effects on academic performance. Ours is one of the first studies to validate this model in children and adolescents.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherAsociación Interdisciplinar de Investigación Educativa (AMIE)es
dc.relation.ispartofInvestigación educativa con impacto social. V Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa (CIMIE16) (2016),
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectFunciones ejecutivases
dc.subjectAutorregulaciónes
dc.subjectEstatus socioeconómicoes
dc.subjectDesarrollo cognitivoes
dc.subjectNeurociencia afectivaes
dc.titleAutorregulación y desarrollo escolar: Influencia del Estatus Socioeconómico sobre el desarrollo del control ejecutivo frío vs. cálido y su vinculación con el rendimiento académicoes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educaciónes
dc.relation.publisherversionhttp://amieedu.org/actascimie16/es
idus.format.extent9 p.es
dc.eventtitleInvestigación educativa con impacto social. V Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa (CIMIE16)es
dc.eventinstitutionSevillaes
dc.relation.publicationplaceEspaña

FilesSizeFormatViewDescription
Autorregulacion y desarrollo.pdf721.7KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/