Show simple item record

Article

dc.creatorSentieri-Omarrementería, Carlaes
dc.creatorVerdejo Álvarez, Elenaes
dc.date.accessioned2018-01-09T07:31:55Z
dc.date.available2018-01-09T07:31:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2171-6897es
dc.identifier.issn2173-1616es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/68429
dc.description.abstractHans Scharoun es uno de los arquitectos alemanes que en un contexto de posguerra reflexionó sobre las escuelas como espacios de aprendizaje para una integración social. Entendió y desarrolló la escuela como una prolongación de la casa donde los más pequeños se inician en la vida en comunidad y se concibe como un espacio que no solo instruye, sino que educa. Estas ideas se comparan medio siglo más tarde con la escuela finlandesa Saunalahti, que siendo reconocida como “la escuela del futuro” constituye el símbolo de una institución en una pequeña población para recordar que la educación es la base de la sociedad. El articulo aborda una comparativa entre unos centros y otro, como ejemplo de los colegios finlandeses, para evidenciar el paso de esta institución como ciudad en miniatura a la escuela como centro cívico de la ciudad.es
dc.description.abstractHans Scharoun is one of the post-war German architects who considered schools to be places in which to teach social integration. He regarded and designed schools as a continuation of the home where children are initiated into community life, and also as a space where children are not only taught but also brought up. These concepts are compared half a century later with the Saunalahti school in Finland acclaimed as the ‘school of tomorrow’, and which symbolises the school in a small town and serves as a reminder that education is the basis of society. By comparing Scharoun’s schools with an example of Finnish schools, this paper shows how this institution has evolved from a miniature city to the civic centre of the city.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofProyecto, progreso, arquitectura, 17, 70-83.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectArquitectura escolares
dc.subjectAulaes
dc.subjectEducationes
dc.subjectSchool architecturees
dc.subjectClassroomes
dc.subjectHans Scharounes
dc.subjectEscuela de Saunalathies
dc.titleLas escuelas de Hans Scharoun versus la escuela finlandesa en Saunalahties
dc.title.alternativeA comparison of Hans Scharoun's schools and the Saunalahti school in Finlandes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.12795/ppa2017i17.05es
dc.identifier.doi10.12795/ppa2017i17.05es
idus.format.extent17 p.es
dc.journaltitleProyecto, progreso, arquitecturaes
dc.publication.issue17es
dc.publication.initialPage70es
dc.publication.endPage83es

FilesSizeFormatViewDescription
3306-13380-1-PB.pdf1.926MbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional