Show simple item record

Presentation

dc.creatorGómez Molina, Juan Josées
dc.date.accessioned2017-08-21T11:07:09Z
dc.date.available2017-08-21T11:07:09Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.citationGómez Molina, J.J. (2003). La investigación desde la mirada del artista. En Congreso INARS : la investigación en las artes plásticas y visuales (427-438), Sevilla: Universidad de Sevilla.
dc.identifier.isbn84-472-0762-5es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/63928
dc.description.abstractThe text stablishes a vision about the art and its investigation problematic/a from the creator's approach. In this, the autor analizes the conflict that the term investigation looks stablish in our field beforehand, anyway the multitude of problems that wecan find, compelled by a professional necessity from the new teachings, the consideration of art like a territory autonomous of research, the relation betwen speech and object, the art study done out of the art, the contradictions betwen the artistic practic, its teaching. the word and the enquiry, etc. By the way. the author bases the existent conflictive relation in, according to Valery, "the production of meaning" and "the creation of value't like codes from stablishing the investigation and the creative process limits.es
dc.description.abstractEI texto plantea una vision sobre las problematicas del arte y su investigación desde el punto de vista del creador. En el se analiza el conflicto que de antemano parece plantear el termino investigación en nuestro campo, así como la multitud de conflictos que podemos encontrar forzados por una necesidad profesional de las nuevas enseñansas, la consideración del arte como territorio autónomo de investi­gación, la relacion entre discurso-obra, el estudio del arte hecho desde fuera del arte, las contradicciones entre la practica artística, su enseñanza, Ia palabra y la investigacion, etc. Por otra parte fundamenta la relación conflictiva existente entre lo que Valéry denomina "la produc­ción de sentido" y "la creación de valor" como claves desde las que se puede establecer la investigación y los límites del proceso creativo.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofCongreso INARS : la investigación en las artes plásticas y visuales (2003), p 427-438
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectInvestigación artisticaes
dc.subjectProducción artisticaes
dc.titleLa investigación desde la mirada del artistaes
dc.title.alternativeThe research from the artist's lookes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
idus.format.extent12 p.es
dc.publication.initialPage427es
dc.publication.endPage438es
dc.eventtitleCongreso INARS : la investigación en las artes plásticas y visualeses
dc.eventinstitutionSevillaes
dc.relation.publicationplaceSevillaes

FilesSizeFormatViewDescription
Gómez Molina, Juan José.pdf3.786MbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional