dc.creator | Weiss, Michael Noah | es |
dc.creator | Ohrem, Sigurd | es |
dc.date.accessioned | 2017-04-26T11:32:28Z | |
dc.date.available | 2017-04-26T11:32:28Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Weiss, M.N. y Ohrem, S. (2016). Philosophical Practice as Action Research. The Socratic Dialogue Method at Norwegian Folk High Schools. Haser, 7, 145-172. | |
dc.identifier.issn | 2172-0550 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11441/58645 | |
dc.description.abstract | In this article the authors discuss whether and how philosophical
practice in general and the Socratic dialogue method in particular can be
understood, not only as a form of counseling or education, but also as a form of research. For this purpose references and comparisons to so-called participatory action research are made, on the one hand. On the other, by means of several short case studies, a project about Socratic dialoguing is presented, which was conducted at so-called Norwegian folk high schools and which should point out the inherent research-character of philosophical practice. | es |
dc.description.abstract | En este artículo, los autores discutirán si es possible, y cómo, la
Filosofía Aplicada en general y el método del diálogo socrático en particular
puede ser catalogados no solo como una forma de orientación o de educación sino, además, como un mecanismo para investigar. A tal fin, se articulan comparaciones con la, así denominada, investigación-acción participativa. Por otro lado, partiendo de un conjunto de pequeños casos, se presenta un proyecto sobre diálogos socráticos. Éste se llevó a término en las universidades populares noruegas, lo cual pone de manifiesto el caracter investigador inherente a la Filosofía Aplicada | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.publisher | Universidad de Sevilla | es |
dc.relation.ispartof | Haser, 7, 145-172. | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Philosophical practice | es |
dc.subject | Participatory action research | es |
dc.subject | Socratic method | es |
dc.subject | Norwegian Folk High School | es |
dc.title | Philosophical Practice as Action Research. The Socratic Dialogue Method at Norwegian Folk High Schools | es |
dc.title.alternative | La Filosofía Aplicada como investigación-acción. El método del diálogo socrático en las universidades populares noruegas | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.relation.publisherversion | http://institucional.us.es/revistas/haser/7-2016/07%20ARTOWeiss1.pdf | es |
idus.format.extent | 30 p. | es |
dc.journaltitle | Haser | es |
dc.publication.issue | 7 | es |
dc.publication.initialPage | 145 | es |
dc.publication.endPage | 172 | es |