Mostrar el registro sencillo del ítem

Artículo

dc.creatorCortés Vieco, Francisco Josées
dc.date.accessioned2017-02-09T11:54:44Z
dc.date.available2017-02-09T11:54:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationCortés Vieco, F.J. (2015). The (Mis)Education of “The American Girl” in Europe in Anita Loos’s Gentlemen Prefer Blondes. Revista de Estudios Norteamericanos, 19, 29-48.
dc.identifier.issn1133-309-Xes
dc.identifier.issn2253-8410es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/53917
dc.description.abstractSet during the “Roaring Twenties,” Anita Loos‟s Gentlemen Prefer Blondes revisits the myth of “The American Girl,” dyed as a “dumb blonde” and plagued with humor, not only to twist the traditional gender paradigm of female victimization at the hands of a male tyrant, but also to vindicate a unique identity for the United States, eventually released from transatlantic influences. The heroine Lorelei travels to Europe on a Grand Tour to “improve her mind,” but she actually reveals the smart use of her “stupidity” to “educate” men to spend money on her, to hunt the wealthiest potential husband, and to discover that there is no better place than home. Unburdened from the necessity of supporting her creature, this journey is the perfect excuse for Loos to mock the presumed cultural superiority of the Old Continent, its social hierarchies and the appreciation of its artistic treasures.es
dc.description.abstractDurante los “alegres años veinte,” Gentlemen Prefer Blondes de Anita Loos revisita el mito de la chica americana, teñido de “rubia tonta” y rebosante de humor, no sólo para subvertir el tradicional paradigma de género de victimización femenina a manos de un tirano masculino, sino también para reivindicar una identidad propia para los Estados Unidos, libre de atavismos transatlánticos. Su heroína Lorelei realizará el Gran Tour de Europa para “cultivar su cerebro,” pero preferirá mostrarnos el uso inteligente de su “estupidez,” educar a los hombres para gastar dinero en ella, cazar un marido rico y descubrir que no hay mejor lugar que su patria. Sin necesariamente secundar sus estratagemas, este viaje será la excusa perfecta para que Loos ridiculice la presunta superioridad cultural del Viejo Mundo, sus jerarquías sociales y la apreciación de sus tesoros artísticos.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofRevista de Estudios Norteamericanos, 19, 29-48.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectAmerican girles
dc.subjectDumb blondees
dc.subjectEducationes
dc.subjectGrand Toures
dc.subjectEuropees
dc.subjectChica americanaes
dc.subjectRubia tontaes
dc.subjectEducaciónes
dc.subjectEuropaes
dc.titleThe (Mis)Education of “The American Girl” in Europe in Anita Loos’s Gentlemen Prefer Blondeses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://institucional.us.es/revistas/estudios/19/2.CORTES.pdfes
idus.format.extent20 p.es
dc.journaltitleRevista de Estudios Norteamericanoses
dc.publication.issue19es
dc.publication.initialPage29es
dc.publication.endPage48es

FicherosTamañoFormatoVerDescripción
The Mis Education.pdf368.4KbIcon   [PDF] Ver/Abrir  

Este registro aparece en las siguientes colecciones

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional