Show simple item record

Article

dc.creatorSantamaría Mariscal, Marcoses
dc.creatorSan Martín Gutiérrez, Soniaes
dc.creatorLópez Catalán, Blancaes
dc.date.accessioned2016-09-28T11:12:54Z
dc.date.available2016-09-28T11:12:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationSantamaría Mariscal, M., San Martín Gutiérrez, S. y López Catalán, B. (2014). Perfiles de alumnos según el uso deseado de las TIC por el profesor universitario. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 45, 37-50.
dc.identifier.issn1133-8482es
dc.identifier.issn2171-7966es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/46255
dc.description.abstractLas Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) se han convertido en una herramienta esencial en la docencia. Nuestro objetivo es conocer, según los alumnos, el uso deseado de las TIC por el profesor universitario. Con información de 768 encuestas personales a estudiantes de primer curso de grado de tres Universidades, distinguimos tres perfiles de alumnos: los motivados, los resignados y los reticentes al uso de las TIC. Los primeros perciben efectos positivos de las TIC en su aprendizaje y en el atractivo de la asignatura y se identifican con un profesor que utiliza, disfruta e innova con las TIC.es
dc.description.abstractInformation and Communication Technologies (ICT) are nowadays an essential tool in teaching. The objective of this study is to analyze students' perception and preferences about the usage of ICT by university teachers. We collected information using a personal survey directed to 768 university students in their first year of degree in three Universities. Our study shows three main student profiles: motivated, resigned and reluctant ones. Motivated students perceive positive effects of ICT in their learning and subject interest, and identify themselves in a university teacher that uses, enjoys and innovates with ICT.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofPíxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 45, 37-50.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTICes
dc.subjectEstudiante universitarioes
dc.subjectProfesores
dc.subjectICTes
dc.subjectUniversity studentes
dc.subjectTeacheres
dc.titlePerfiles de alumnos según el uso deseado de las TIC por el profesor universitarioes
dc.title.alternativeProfiles of Students According to the University Teacher Usage of ICTes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.12795/pixelbit.2014.i45.03es
dc.identifier.doi10.12795/pixelbit.2014.i45.03es
idus.format.extent14es
dc.journaltitlePíxel-Bit. Revista de Medios y Educaciónes
dc.publication.volumen45es
dc.publication.initialPage37es
dc.publication.endPage50es
dc.identifier.idushttps://idus.us.es/xmlui/handle/11441/46255

FilesSizeFormatViewDescription
gjhgjhghdhfxg.pdf66.01KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional