Article
Technology use for teaching and learning
Alternative title | Usos de la tecnología para enseñar y aprender |
Author/s | Badia Garganté, Antoni
Meneses Naranjo, Julio García Tamarit, Consuelo |
Publication Date | 2015 |
Deposit Date | 2016-09-23 |
Published in |
|
Abstract | The article main objective is to categorise the different uses teachers and students make of Information and Communication Technologies (ICT) as a teaching and learning tool in technology-rich classrooms. A questionnaire ... The article main objective is to categorise the different uses teachers and students make of Information and Communication Technologies (ICT) as a teaching and learning tool in technology-rich classrooms. A questionnaire about possible uses was developed following the guidelines provided by the literature review. A sample of teachers (n=278) who teach in highly technological classrooms participated in the study. Four types of educational ICT uses in the classroom turned out of the exploratory factor analysis, technology usage for: teachers' content generation and interaction, and students' content generation and interaction. Useful ideas for researchers and teachers are provided. El principal objetivo de este artículo es clasificar los diversos usos que los docentes y los alumnos hacen de las Tecnologías de la Comunicación y la Información (TIC) como herramienta de enseñanza y aprendizaje en aulas ... El principal objetivo de este artículo es clasificar los diversos usos que los docentes y los alumnos hacen de las Tecnologías de la Comunicación y la Información (TIC) como herramienta de enseñanza y aprendizaje en aulas altamente dotadas de tecnología. Se desarrolló un cuestionario sobre los posibles usos siguiendo las directrices proporcionadas por la revisión de la literatura. Participaron en el estudio una muestra de profesores (n = 278) que enseñan en aulas altamente dotadas de tecnología. El análisis factorial exploratorio muestra la existencia de cuatro tipos de uso educativo de las TIC en las aulas: el profesor usa la tecnología para el contenido, el profesor usa la tecnología para la interacción, los alumnos usan la tecnología para el contenido, y los alumnos usan la tecnología para la interacción. Finalmente, se proporcionan ideas útiles para investigadores y profesores. |
Citation | Badia Garganté, A., Meneses Naranjo, J. y García Tamarit, C. (2015). Technology use for teaching and learning. Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 46, 9-24. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
Technology use for teaching and ... | 81.15Kb | [PDF] | View/ | |