Show simple item record

dc.contributor.editorBuitrago Esquinas, Eva Maríaes
dc.contributor.editorSánchez Franco, Manuel Jesúses
dc.creatorPalma Martos, María Luisaes
dc.creatorGarcía Sánchez, Antonioes
dc.creatorCaraballo, M. Ángeleses
dc.creatorRidao Carlini, María Luisaes
dc.creatorGómez García, Franciscoes
dc.creatorGarcía Hidalgo, José Luises
dc.date.accessioned2016-06-27T11:40:24Z
dc.date.available2016-06-27T11:40:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationPalma Martos, M.L., García Sánchez, A., Caraballo, M.Á., Ridao Carlini, M.L., Gómez García, F. y García Hidalgo, J.L. (2010). La coordinación de materias de economía en el Grado de Marketing e Investigación de Mercados. En III Jornadas de Investigación e Innovación Docente (93-108), Sevilla: Edición Digital Atres.
dc.identifier.isbn978-84-693-8971-3es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/42789
dc.description.abstractEl objetivo del proyecto es conocer la posible existencia de solapamiento de los contenidos de las diversas asignaturas de economía que imparte el departamento de Economía e Historia Económica en el grado de Marketing y evaluar el grado de satisfacción del alumno con la metodología utilizada a fin de mejorar la misma. Para ello, se ha realizado una encuesta de elaboración propia a los alumnos matriculados entre los cursos académicos 2004-05 y 2008-09. Los resultados obtenidos nos permiten descartar un excesivo solapamiento de contenidos, tan solo el 10,6% de la muestra manifestó dicha opción, y para el 43,6% de los preguntados los contenidos de las asignaturas resultan complementarios. En cuanto a la metodología docente aunque no parece distar de la adecuada en función de las respuestas, un 60% considera que debería combinar las clases magistrales del profesor, con la preparación y posterior exposición por parte de los alumnos de contenidos teóricos y prácticos de las asignaturas .Sí manifiestan una excesiva carga teórica que dificulta en ocasiones la comprensión de las materias. En cuanto a la motivación del alumnado a partir del trabajo de los profesores, la respuesta supera una media de 3 en la escala de Likert, lo cual implica que no hay una clara desmotivación, aunque es susceptible de mejora al no encontraese con una media de 4.es
dc.description.abstractThe goal of this research is to determine if there exist overlapping contents among the different subjects of economics given by Economics and Economic History Department at the Marketing degree. In addition, we try to evaluate the student’s satisfaction with the methodology applied in the different subjects in the past, in order to improve it. To achieve these goals, we have carried out our own survey to the students along the academic years between 2004/2005 and 2008/2009. The main results can be summarised as follows: On the one hand, the existence of excessive common contents can be rejected since only the 10% of the sample suggests that such common contents exist. Moreover, for the 43,6% of the students, the content of the different subjects are complementary. On 94 the other hand, as far as educational methodology is concerned, the answers given in the survey allow us to conclude that in general they have been satisfactory for the students. Nevertheless, more than the 60% of the sample considers that the methodology should combine the traditional lectures with personal work and later exposition of theoretical and practical contents of subjects by the students. Furthermore, students suggest that theoretical contents are excessive in comparison with the practical ones which can be an obstacle to understand the subjects. Concerning students’ motivation, on average the answer is over 3 in the Likert scale, which implies that, although there is not discouragement in relation to the subjects given by the Department, improvements can be done in this area.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherEdición Digital Atreses
dc.relation.ispartofIII Jornadas de Investigación e Innovación Docente (2010), 93-108
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectAsignaturas de economíaes
dc.subjectGrado de Marketinges
dc.subjectMetodología docentees
dc.subjectSatisfacciónes
dc.subjectUniversidad de Sevillaes
dc.subjectMarketing Degreees
dc.subjectEconomics Topicses
dc.subjectMethodologyes
dc.subjectSatisfactiones
dc.subjectUniversity of Sevillees
dc.titleLa coordinación de materias de economía en el Grado de Marketing e Investigación de Mercadoses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevilla. Departamento de Economía e Historia Económicaes
idus.format.extent16 p.es
dc.publication.initialPage93es
dc.publication.endPage108es
dc.eventtitleIII Jornadas de Investigación e Innovación Docentees
dc.eventinstitutionSevillaes
dc.relation.publicationplaceSevillaes
dc.identifier.idushttps://idus.us.es/xmlui/handle/11441/42789

FilesSizeFormatViewDescription
la coordinacion de materias de ...312.6KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional