Show simple item record

Article

dc.creatorVelez, Irmaes
dc.date.accessioned2016-02-02T15:34:13Z
dc.date.available2016-02-02T15:34:13Z
dc.date.issued2014es
dc.identifier.issn1575-7072es
dc.identifier.issn2172-7775es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11441/33870
dc.description.abstractEn vísperas de la inauguración de las nuevas Escuelas Superiores del Profesorado y de Educación (ESPE - Ecoles Supérieures du Professorat et de l’Education) este ensayo considera tres aspectos de mayor relevancia para integrar la formación docente francesa a sociedades del conocimiento que se ajusten a los cambios fomentados por los nuevos medios de comunicación. Abarca aspectos culturales (histórico, ideológico y ciudadano), socioeconómicos y educativos (cognitivo, creativo y tecnológico) para pensar algunas de las particularidades del contexto francés.es
dc.description.abstractOn the eve of the opening of the new High Schools and Teacher Education (ESPE - Ecoles Supérieure du Professorat et de l'Education) this paper considers three relevant aspects to integrate the French teacher training into knowledge societies that meet changes fostered by new media. This paper covers cultural aspects (historical, ideological and community), socioeconomic aspects (cognitive, creative and technological) and educational aspects to think about some of the peculiarities of the French context.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofRevista Fuentes, 15, 75-92es
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Españaes
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es
dc.subjectFormación docentees
dc.subjectESPEes
dc.subjectInteligencia colectivaes
dc.subjectReformaes
dc.subjectDesafíoes
dc.subjectTeacher traininges
dc.subjectCollective intelligencees
dc.subjectReformes
dc.subjectChallengees
dc.titleAlgunos desafíos y soluciones para la formación docente francesa en los albores de la creación de las Ecoles Supérieures du Professorat et de l'Educationes
dc.title.alternativeSome challenges and solutions for French teacher training at the dawn of the creation of the Ecoles Supérieures du Professorat et de l'Educationes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.12795/revistafuentes.2014.i15.04es
dc.identifier.doi10.12795/revistafuentes.2014.i15.04es
dc.identifier.idushttps://idus.us.es/xmlui/handle/11441/33870

FilesSizeFormatViewDescription
Algunos desafios y soluciones ...653.9KbIcon   [PDF] View/Open  

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España