Article
Algunos desafíos y soluciones para la formación docente francesa en los albores de la creación de las Ecoles Supérieures du Professorat et de l'Education
Alternative title | Some challenges and solutions for French teacher training at the dawn of the creation of the Ecoles Supérieures du Professorat et de l'Education |
Author/s | Velez, Irma |
Date | 2014 |
Published in |
|
Abstract | En vísperas de la inauguración de las nuevas Escuelas Superiores del Profesorado y de Educación (ESPE - Ecoles Supérieures du Professorat et de l’Education) este ensayo considera tres aspectos de mayor relevancia para ... En vísperas de la inauguración de las nuevas Escuelas Superiores del Profesorado y de Educación (ESPE - Ecoles Supérieures du Professorat et de l’Education) este ensayo considera tres aspectos de mayor relevancia para integrar la formación docente francesa a sociedades del conocimiento que se ajusten a los cambios fomentados por los nuevos medios de comunicación. Abarca aspectos culturales (histórico, ideológico y ciudadano), socioeconómicos y educativos (cognitivo, creativo y tecnológico) para pensar algunas de las particularidades del contexto francés. On the eve of the opening of the new High Schools and Teacher Education (ESPE - Ecoles Supérieure du Professorat et de l'Education) this paper considers three relevant aspects to integrate the French teacher training into ... On the eve of the opening of the new High Schools and Teacher Education (ESPE - Ecoles Supérieure du Professorat et de l'Education) this paper considers three relevant aspects to integrate the French teacher training into knowledge societies that meet changes fostered by new media. This paper covers cultural aspects (historical, ideological and community), socioeconomic aspects (cognitive, creative and technological) and educational aspects to think about some of the peculiarities of the French context. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
Algunos desafios y soluciones ... | 653.9Kb | ![]() | View/ | |