Mostrar el registro sencillo del ítem
Artículo
Conocimiento Profesional y Epistemología de los Profesores, II: Estudios Empíricos y Conclusiones.
dc.creator | Porlán Ariza, Rafael | |
dc.creator | Rivero García, Ana | |
dc.creator | Martín del Pozo, Rosa | |
dc.date.accessioned | 2015-06-16T08:43:00Z | |
dc.date.available | 2015-06-16T08:43:00Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.issn | 2174-6486 | es |
dc.identifier.issn | 0212-4521 (versión papel) | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11441/25540 | |
dc.description.abstract | In a previous paper we discuss the theoretic and methodological framework which we have considered for studying the professional knowledge of the teachers. In this paper we present a review of some empirical studies with significance to the analysis of the scientific and didactic conceptions of the teachers. We also present a synthesis of the data obtained by the authors of these studies as well as of the most important conclusions. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.language.iso | spa | es |
dc.relation.ispartof | Enseñanza de las Ciencias. Revista de Investigación y Experiencias Didácticas. 16(2), 271-288 | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Conocimiento Profesional y Epistemología de los Profesores, II: Estudios Empíricos y Conclusiones. | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dcterms.identifier | https://ror.org/03yxnpp24 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.contributor.affiliation | Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales | es |
dc.identifier.idus | https://idus.us.es/xmlui/handle/11441/25540 |
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver | Descripción |
---|---|---|---|---|
Conocimiento_profesional_y_epi ... | 99.56Kb | [PDF] | Ver/ | |