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Artículo

dc.creatorDushyant, Kumares
dc.date.accessioned2024-05-10T08:34:48Z
dc.date.available2024-05-10T08:34:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationDushyant, K. (2023). Socrates’ method of "not writing". Fedro, Revista de Estética y Teoría de las Artes, 23, 116-124. https://doi.org/10.12795/Fedro/2023.i23.07.
dc.identifier.issn1697-8072es
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/158057
dc.description.abstractIn this paper, I intend to propound that Socrates’ choice of abstaining himself from writing not only leads to the “Socratic Problem” but also renders him vulnerable to misappropriations; a vulnerability he attributes to writing while substantiating his downright dismissal of it. The paper has been divided into three sections. In section one; effort is to contemplate “The Socratic Problem” which has been baffling scholars across centuries. Whether, for example, in Plato’s works, is it Plato’s or the historical Socrates’ views? Absence of Socrates’ own work has put his historical existence in a blurry picture and his character under shadows of doubts. In section two, there is an attempt to outline the debate between Phonocentrism and Oral tradition. Socrates is seen projecting phonocentric viewpoints in Plato’s Phaedrus, when he censures writing by invoking an Egyptian myth. In the last section, I have put forth a surmise that Plato’s Socrates must be an apotheosized and misappropriated version of the historical Socrates. And I question, if it can be taken as an insinuation that we need to consider possibility of misappropriation every time we read history without historicity.es
dc.description.abstractEn este artículo, pretendo proponer que la elección de Sócrates de abstenerse de escribir no sólo conduce al “problema socrático”, sino que también lo vuelve vulnerable a apropiaciones indebidas: una vulnerabilidad que se atribuye a la escritura al tiempo que fundamenta su total rechazo hacia ella. El documento se ha dividido en tres secciones. En la sección uno nuestro esfuerzo es contemplar “El problema socrático” que ha desconcertado a los estudiosos a lo largo de los siglos. ¿Se trata, por ejemplo, de las obras de Platón, de las opiniones de Platón o de las del Sócrates histórico? La ausencia de la obra del propio Sócrates ha puesto su existencia histórica en un panorama borroso y su carácter bajo dudas. En la segunda sección se intenta esbozar el debate entre fonocentrismo y tradición oral. Se ve a Sócrates proyectando puntos de vista fonocéntricos en el Fedro de Platón, cuando censura la escritura invocando un mito egipcio. En la última sección, he planteado la conjetura de que el Sócrates de Platón debe ser una versión apoteósica y malversada del Sócrates histórico. Y me pregunto si esto puede tomarse como una insinuación de que debemos considerar la posibilidad de apropiación indebida cada vez que leemos historia sin historicidad.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent8es
dc.language.isoenges
dc.publisherEditorial Universidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofFedro, Revista de Estética y Teoría de las Artes, 23, 116-124.
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectThe Socratic Problemes
dc.subjectPhonocentrismes
dc.subjectMisappropriationses
dc.subjectEl problema socráticoes
dc.subjectFonocentrismoes
dc.subjectApropiaciones indebidases
dc.titleSocrates’ method of "not writing"es
dc.title.alternativeEl método de Sócrates de “no escribir”es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.12795/Fedro/2023.i23.07es
dc.identifier.doi10.12795/Fedro/2023.i23.07es
dc.journaltitleFedro, Revista de Estética y Teoría de las Arteses
dc.publication.issue23es
dc.publication.initialPage116es
dc.publication.endPage124es

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