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Artículo

dc.creatorKhorakiwala, Muqarrames
dc.date.accessioned2023-11-24T08:21:09Z
dc.date.available2023-11-24T08:21:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationKhorakiwala, M. (2021). Race Consciousness, the Audacity of Equality, and Transcultural Criticism in Hasan Minhaj’s Homecoming King.. Estudios Norteamericanos, 25, 259-280. https://doi.org/10.12795/REN.2021.i25.13.
dc.identifier.issn1133-309-Xes
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11441/151490
dc.description.abstractThis article examines the role of the diasporic stand-up comic as a transcultural critic and the comedy set as an act of transcultural criticism of contemporary American culture. I use the frame work of transcultural criticism developed by Lew is(2002) for the purpose of cultural investigation in Hasan Minhaj’s stand-up comedy Homecoming King (2017). Through the amalgamation of political aesthetics and cultural civics, Lewis’ theorization of transculturalism offers an interesting approach for critical discourse analysis of racial injustice and inequality in Muslim American stand-up comedy. Minhaj uses persuasion games and language wars to highlight the dissonance in the dominant discourse about Islam. His goal is not to be a spokes person for Muslim Americans but to provide new imaginings to the discussion of race, religion, and belonging in the context of Brown Americans in the post 9/11 era both within and outside the community.es
dc.description.abstractEste artículo examina la función del comediante diaspórico como crítico transcultural y la comedia establecida como acto de crítica transcultural de la cultura estadounidense contemporánea. Utilizo el marco de la crítica transcultural desarrollado por Lew is (2002) con el propósito de la investigación cultural en la comedia de Hasan Minhaj, Homecoming King(2017). A través de la fusión de la estética política y la cívica cultural, la teorización del transculturalismo de Lew is ofrece un enfoque interesante para el análisis crítico del discurso de la injusticia racial y la desigualdad en la comedia stand-up estadounidense musulmana. Minhaj utiliza juegos de persuasión y guerras de idiomas para resaltar la disonancia en el discurso dominante sobre el Islam. Su objetivo no es solo ser el portavoz de los musulmanes estadounidenses, sino proporcionar nuevas imaginaciones a la discusión sobre raza, religión y pertenencia en el contexto de los estadounidenses no blancos en la era posterior al 11 de septiembre, tanto dentro como fuera de la comunidad.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent22es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversidad de Sevillaes
dc.relation.ispartofEstudios Norteamericanos, 25, 259-280.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCritical discourse analysises
dc.subjectTranscultural criticismes
dc.subjectSouth Asian Muslim American identityes
dc.subjectStand-up comedyes
dc.subjectHumor raciales
dc.titleRace Consciousness, the Audacity of Equality, and Transcultural Criticism in Hasan Minhaj’s Homecoming Kinges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.12795/REN.2021.i25.13es
dc.identifier.doi10.12795/REN.2021.i25.13es
dc.journaltitleEstudios Norteamericanoses
dc.publication.volumen25es
dc.publication.initialPage259es
dc.publication.endPage280es

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