Presentation
Mejora de la Competencia Digital del futuro profesorado de Educación Secundaria: Enseñanza y Aprendizaje con TIC
Alternative title | Improvement of the Digital Competence of future Secondary Education teachers: Teaching and Learning with ICT |
Author/s | Palacios Rodríguez, Antonio de Padua
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Department | Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica y Organización Educativa |
Date | 2019 |
Published in |
|
ISBN/ISSN | 978-84-472-2191-2 |
Abstract | Este trabajo presenta la aplicación de un Ciclo de Mejora Docente en
la asignatura “Enseñanza y aprendizaje con TIC”, dentro del Master
Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria y
Bachillerato, ... Este trabajo presenta la aplicación de un Ciclo de Mejora Docente en la asignatura “Enseñanza y aprendizaje con TIC”, dentro del Master Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES). En él, se trabajan conceptos relacionados con la competencia digital del docente de Educación Secundaria: compromiso profesional y recursos digitales. Los resultados demuestran que el Ciclo de Mejora Docente, basado en un modelo de aprendizaje a partir de la investigación, sirve para aumentar el nivel de competencia digital del alumnado. Además, se evidencia el alto grado de implicación. This paper presents the application of a Teaching Improvement Cy cle in the subject “Teaching and learning with ICT”, University Master’s Degree in Teaching of Secondary and Secondary Education, Vocatio nal Training and ... This paper presents the application of a Teaching Improvement Cy cle in the subject “Teaching and learning with ICT”, University Master’s Degree in Teaching of Secondary and Secondary Education, Vocatio nal Training and Language Teaching. In it, concepts related to the di gital competence of the Secondary Education teacher are worked on: professional engagement and digital resources. The results show that Teaching Improvement Cycle, based on a researching learning model, increases the level of students´ digital competence. In addition, the high degree of involvement is evident. |
Citation | Palacios Rodríguez, A.d.P. (2019). Mejora de la Competencia Digital del futuro profesorado de Educación Secundaria: Enseñanza y Aprendizaje con TIC. En Ciclos de mejora en el aula, año 2019: Experiencias de Innovación Docente de la Universidad de Sevilla (2223-2241), Universidad de Sevilla: Editorial Universidad de Sevilla. |
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
Mejora de la competencia digital ... | 2.078Mb | ![]() | View/ | |
This item appears in the following collection(s)
Except where otherwise noted, this item's license is described as: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Article
Teaching-Learning Processes: Application of Educational Psychodrama in the University Setting
Maya Segura, Jesús Manuel; Maraver Gil, Jesús (MDPI, 2020)The use of effective teaching strategies should be developed from teachers’ reflections on educational needs. This study ...
-
Article
El blog: herramienta de comunicación en las prácticas de enseñanza
Ordóñez Sierra, Rosario; Casado Rodrigo, Jesús (Asociación para el desarrollo del practicum y de las prácticas externas, Red de Prácticum, REPPE, 2017)Este estudio plantea cómo viven los futuros maestros de primaria la experiencia de sus prácticas de enseñanza, y ...
-
Article
¿Cómo valoran los estudiantes de magisterio la docencia que reciben?
Aguilera Jiménez, Antonio (Universidad de Sevilla, 2018)El objetivo de este trabajo es presentar las valoraciones que hacen los estudiantes de magisterio sobre la docencia que ...