Buscar
Mostrando ítems 1-9 de 9
Ponencia
Una aproximación a la realidad de los estudiantes y graduados no tradicionales en el mercado laboral actual
(AIDIPE, 2019)
La situación del mercado laboral actual se caracteriza por un aumento de la competitividad y mayores exigencias de cualificación para el desempeño de puestos. Nos basamos en teorías sociológicas para reflexionar ...
Ponencia
Percepciones sobre las competencias demandadas por el mercado laboral de las orientadoras y gestoras de prácticas universitarias
(AIDIPE, 2019)
El Espacio Europeo de Educación superior nace para dar respuesta a las necesidades sociales y laborales emergidas a partir de los cambios producidos por la sociedad del 2.0 y la globalización de los mercados a ...
Ponencia
Trayectorias de transición al mercado laboral de estudiantes no tradicionales de la Universidad de Sevilla
(Ediciones Egregius, 2017)
Entre los objetivos claves del Proceso Bolonia se encuentra la mejora de la empleabilidad de los graduados de Educación Superior y por este motivo, nuestra investigación pretende analizar los procesos y contenidos de ...
Ponencia
Employability skills developed by non-traditional students along their undergraduate program
(University of Lower Silesia, 2016)
This paper was developed in the context of the European project EMPLOY (Enhancing the employability of non-traditional students in higher education, Erasmus Plus Program 2015-2017), a qualitative, interdisciplinary and ...
Ponencia
Learning Careers of Non-traditional Students on Employability Skills
(Universidad de Sevilla : ESREA, 2015)
La empleabilidad de los graduados se ha convertido en un objetivo clave en el proceso de Bolonia. Poco se ha investigado, sin embargo, sobre el proceso de transición al mercado laboral de los grupos no tradicionales. El ...
Ponencia
Profiles and opinions of disadvantaged students starting a narrative course to promote learning to learn in the context of a transnational project
(2013)
The frame for this paper is a European funded project which aims to prevent university drop-out of students who need support to fulfill their educational potential because of disadvantages caused by personal, social, ...
Ponencia
Monitoring of the plans of insertion of non-traditional students of the University of Seville during its first year of access to the labor market
(Universidad de Sevilla, 2017)
The economic crisis has contributed to increase the access and the return of students to the university in order to improve their employability. However, unemployment figures for graduates remain high. For this reason, ...
Ponencia
Empowering non–traditional students’ careers through autobiographical writing
(Aracne, 2014)
The target group of non–traditional students includes adults, but also first generation students, women in a situation of inequality, workers, people with immigrant origins, and generally students from educationally ...
Ponencia
Développement de la compétence d'apprendre à apprendre à travers de méthodologies narratives chez des étudiants non traditionnels
(Université de Strasbourg, 2014)
Cette communication présente le développement et les résultats d'un projet multilatéral européen Erasmus (Innovative Solutions to Acquire Learning to Learn/INSTALL). Ce projet a développé entre 2011 et 2014 activités de ...