idUS
Depósito de Investigación
Universidad de Sevilla
| | | BUS |
  • Español
Login | Contact | Help | Biblioteca USBUS |
  • Español
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
All of idUSCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agenciesAward-winning thesesAuthor profiles USThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsFunding agencies
My AccountLoginRegisterDeposit your workApplication to deposit in idUSRequest the deposit to the LibraryMore info
AuthorMoreno Rodríguez, María del Carmen (7)Oliva Delgado, Alfredo (5)Ramos Valverde, Pilar (5)García Moya, Irene (4)Rivera de los Santos, Francisco José (4)Parra Jiménez, Águeda (3)Rey Alamillo, Rosario del (3)Sánchez Queija, María Inmaculada (3)Jiménez García, Lucía (2)Jiménez Iglesias, Antonia María (2)... View MoreSubject
adolescence (21)
adolescencia (13)bullying (3)health (3)acoso escolar (2)antisocial behavior (2)conducta antisocial (2)cyberbullying (2)emotional intelligence (2)familia (2)... View MoreDate Issued2020 - 2022 (9)2010 - 2019 (9)2006 - 2009 (3)Funding agencyMinisterio de Ciencia, Innovación y Universidades (MICINN). España (3)Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (MECD). España (2)Junta de Andalucía (1)Ministerio de Ciencia y Tecnología (MCYT). España (1)Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO). España (1)Ministerio de Educación y Ciencia (MEC). España (1)
PoliciesInstitutional statementBerlin DeclarationidUS Policies
RecolectaOpenAIRE
HispanaEuropeana
Google AcadémicoBase
OAIsterCORE
DART-Europe E-theses PortalLA Referencia
Sherpa/RomeoDulcinea
OpenDOARCreative Commons
 
Search 
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Psicología Evolutiva y de la Educación
  • Search
  •   idUS
  • Investigación
  • Ciencias Sociales y Jurídicas
  • Psicología Evolutiva y de la Educación
  • Search

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 21

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Article
Icon

Descripción y análisis de la calidad de los programas para el tratamiento de la conducta antisocial en la ciudad de Huelva 

Lorence Lara, Bárbara; Mora Díaz, Macarena; Maya Segura, Jesús Manuel (Sociedad Iberoamericana de Pedagogía Social, 2018)
El objetivo de este estudio es explorar el trabajo que desde los Servicios Sociales Comunitarios de Huelva se está haciendo en el ámbito de la intervención de la conducta antisocial adolescente. El 47.83% de la totalidad ...
Article
Icon

Cross-National Time Trends in Adolescent Mental Well-Being From 2002 to 2018 and the Explanatory Role of Schoolwork Pressure 

Cosma, Alina; Gonneke, Stevens; Martin, Gina; Duinhof, Elisa L.; Walsh, Sophie D.; García Moya, Irene; Költo, András; Gobina, Inese; Canale, Natale; Catunda, Carolina; Inchley, Jo; De Lozze, Margaretha (Elsevier, 2020)
Purpose: Previous research has shown inconsistent time trends in adolescent mental well-being, but potential underlying mechanisms for such trends are yet to be examined. This study investigates cross-national time trends ...
Article
Icon

School Satisfaction and School Pressure in the WHO European Region and North America: An Analysis of Time Trends (2002-2018) and Patterns of Co-occurrence in 32 Countries 

Löfstedt, Petra; García Moya, Irene; Corell, María; Paniagua Infantes, Carmen Elisa; Oddrum, Samdal; Välimaa, Raili; Lyyra, Nelli; Currie, Dorothy; Rasmussen, Mette (Elsevier, 2020)
Purpose: The purpose of the study was to examine the trends between 2002 and 2018 in school pressure and school satisfaction among 15-year-old students, across countries and by gender, in the WHO European region and North ...
Article
Icon

Sexting en adolescentes: prevalencia y comportamientos 

Ojeda Pérez, Mónica; Rey Alamillo, Rosario del; Walrave, Michel; Vandebosch, Heidi (Grupo Comunicar, 2020)
El sexting es una de las prácticas a través de la que los jóvenes exploran su sexualidad. Aunque se recomienda responder educativamente a todas las formas en las que se puede expresar este fenómeno, en España, se ha publicado ...
Article
Icon

Humanizing and conducive to learning: an adolescent students’ perspective on the central attributes of positive relationships with teachers 

García Moya, Irene; Brooks, Fiona; Moreno Rodríguez, María del Carmen (Springer Verlag, Instituto Superior de Psicología Aplicada, 2020)
The aim of this qualitative study was to identify central attributes of positive relationships with teachers from the adolescent students’ perspectives that could help delineate the meaning of student–teacher connectedness ...
Article
Icon

Prevenir e intervenir en los riesgos asociados a las tecnologías de la información y la comunicación: el caso del cyberbullying 

Ojeda Pérez, Mónica; Rey Alamillo, Rosario del (Centro de Estudios Financieros, 2021)
El contexto digital y las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) avanzan a una gran velocidad y, aunque presentan múltiples beneficios, sus posibles riesgos también repercuten en la convivencia de los centros ...
Article
Icon

Influencia de la psicoterapia familiar en el proceso de desvinculación: Estudio de caso de un adolescente con Síndrome de Asperger 

León Maqueda, Antonio; Blanco-Morales Limones, María José; Jiménez García, Lucía (Asociación de Psicoterapia Sistémica de Buenos Aires, 2010)
En este artículo se examinan algunos de los beneficios de la psicoterapia familiar desde una perspectiva sistémica para favorecer el proceso de desvinculación adolescente a través de un estudio de caso, según la tipología ...
Article
Icon

Iguales, familia y participación en actividades deportivas organizadas durante la adolescencia 

García Moya, Irene; Moreno Rodríguez, María del Carmen; Rivera de los Santos, Francisco José; Ramos Valverde, Pilar; Jiménez Iglesias, Antonia María (Universitat de les Illes Balears/Universitat Autònoma de Barcelona, 2012)
El objetivo de este trabajo es examinar la influencia de la presencia de la actividad deportiva en el grupo de iguales y la familia en la frecuencia con que los adolescentes realizan actividades deportivas organizadas. ...
Article
Icon

Integrated analysis of the health and social inequalities of Spanish adolescents 

Ramos Valverde, Pilar; Moreno Rodríguez, María del Carmen; Rivera de los Santos, Francisco José; Pérez Moreno, Pedro Juan (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC, Asociación Colombiana para el Avance de las Ciencias del Comportamiento ABA-Colombia y Associaçao Portuguesa de Terapia do Comportamento APTC / Sociedade Portuguesa de Psicoterapias Comportamentais e Cognitivas, 2010)
Este estudio descriptivo presenta el proceso hasta la creación de una puntuación global de la salud en los adolescentes. En los últimos años, el concepto de salud, en el que se basa este estudio, ha sufrido cambios para ...
Article
Icon

Acontecimientos vitales estresantes, resiliencia y ajuste adolescente 

Oliva Delgado, Alfredo; Jiménez Morago, Jesús Miguel; Parra Jiménez, Águeda; Sánchez Queija, María Inmaculada (Asociación Española de Psicología Clínica y Psicopatología/UNED, 2008)
El presente estudio analizó el impacto de la ocurrencia de acontecimientos vitales estresantes en el ajuste adolescente. Con este objetivo, 101 adolescentes fueron estudiados en dos ocasiones, cuando se encontraban en ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • About idUS
  • Deposit your work
  • Services
  • Distribution License
  • FAQS
  • idUS in figures
Universidad de Sevilla
  • idUS is a DSpace implementation and is managed by Biblioteca de la Universidad de Sevilla.
  • Last update: 1 December 2022.
Contact  |  Help
The content of idUS is protected by Creative Commons 4.0 Internacional Licenses.
Creative Commons LicensesLevel AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0Logo CrueLogo Handle
Copyright © 2015. idUS. Depósito de Investigación de la Universidad de Sevilla.
     

     

    This website only uses cookies for technical purposes, it does not receive or transfer personal data from users without their consent.  More information.

    Accept