Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Artículo
Career Exploration as Social and Emotional Learning: A Collaborative Ethnography with Spanish Children from Low-Income Contexts
(MDPI, 2021-08-15)
Children’s career exploration is a critical aspect of career development. Through it, children explore the interplay between their different life roles, including those related to work (in a broad sense), learning, and ...
Artículo
Learning ecologies in the digital era: a challenge for primary education in low-income contexts
(https://doi.org/10.3390/math9172108, 2021-08-31)
This research focused on the study of learning ecologies utilizing digital technology. The qualitative methodology used has allowed the analysis of the interactions children establish with digital technologies and the ...
Artículo
Volviendo a pensar la alfabetización a través de los métodos mixtos: un estudio desde la mirada de los alumnos, las familias y el profesorado en la Educación Primaria en España
(Asociación interuniversitaria de investigación pedagógica, 2020-12-08)
Los métodos mixtos presentan una alternativa sobre la investigación de la alfabetización como un fenómeno complejo. Este artículo analiza la integración de enfoques cuantitativos y cualitativos para ...
Artículo
Digital and information literacy inside and outside Spanish primary education schools
(Elsevier, 2021)
This paper addresses the use of digital and information literacy with primary pupils and its relationship with the development of literacy inside and outside school. Information and Communication Technologies have created ...
Artículo
La construcción de las identidades culturales en niñas y niños migrantes: Un enfoque desde la etnografía colaborativa
(Universidad de Murcia, 2021)
La construcción de las identidades culturales en niñas y niños migrantes requiere de un conocimiento profundo de las experiencias que se desarrollan en diversos espacios (la escuela, el hogar, la mezquita, las asociaciones ...